Los halen freewheel Deel 3
Ja, dat heb ik gedaan, Huls goed schoongemaakt en nagezien, alle 3 de loopvlakken waren mooi.
Loopvlakken op as en conus eveneens.
Pallen goed verend en mooi.
Alle loopvlakken nieuw vet.
Lectuur zegt naaldlager olieen ?!
Komt daar dan olie ? Als ik de motor op zijn zij draai komt er geen olie uit.
Ook naaldlager en huls dus maar ingevet.
Loopvlakken op as en conus eveneens.
Pallen goed verend en mooi.
Alle loopvlakken nieuw vet.
Lectuur zegt naaldlager olieen ?!
Komt daar dan olie ? Als ik de motor op zijn zij draai komt er geen olie uit.
Ook naaldlager en huls dus maar ingevet.
er komt zeker olie in de lagers van de aandrijfas en naaf
daarom mag de axiale speling van het grote tandwiel op de aandrijfas niet te klein zijn.
de olie gaat via de speling van het grote tandwiel naar de naaldlagers.
De taatslagers het grote naaldlager en de pallen worden gesmeerd via de zijkant van het grote tandwiel..
Om droogloopproblemen in de lagers bij eerste start te voorkomen monteer je alle lagers met olie.
daarom mag de axiale speling van het grote tandwiel op de aandrijfas niet te klein zijn.
de olie gaat via de speling van het grote tandwiel naar de naaldlagers.
De taatslagers het grote naaldlager en de pallen worden gesmeerd via de zijkant van het grote tandwiel..
Om droogloopproblemen in de lagers bij eerste start te voorkomen monteer je alle lagers met olie.
Nu jullie het toch over glijen en smeren hebben.
In het handboek staat niets over de kogelringen invetten met lagervet. Alleen in de olie zetten. Wat is het handigst?
In het handboek staat niets over de kogelringen invetten met lagervet. Alleen in de olie zetten. Wat is het handigst?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Er is een mooie fotoreportage op Spartamet.org "Aandrijfas reviseren", waar o.a. iets over vet en olie wordt gezegd.
Bij het demonteren van naafhuls trof ik in dit compartiment niet een echte hoeveelheid olie aan.
Zoals eerder opgemerkt kwam er in mijn geval bij kantelen motor ook geen olie uit.
Daarom heb ik behalve de twee kogellagers, de naafhuls incl. tanden in de naaf alsmede de keerringen en het naaldlager ingevet.
Ook zonder olie zo denk ik, zou dit vet toch moeten volstaan.
De snelheden op de loopvlakken zijn voor smering laag te noemen.
Komt er olie zoals de bedoeling is, dan lijkt mij dit mengsel ook helemaal ok�.
Bij het demonteren van naafhuls trof ik in dit compartiment niet een echte hoeveelheid olie aan.
Zoals eerder opgemerkt kwam er in mijn geval bij kantelen motor ook geen olie uit.
Daarom heb ik behalve de twee kogellagers, de naafhuls incl. tanden in de naaf alsmede de keerringen en het naaldlager ingevet.
Ook zonder olie zo denk ik, zou dit vet toch moeten volstaan.
De snelheden op de loopvlakken zijn voor smering laag te noemen.
Komt er olie zoals de bedoeling is, dan lijkt mij dit mengsel ook helemaal ok�.