Op het eerste gezicht prima in orde, ook na het openen geen gekke dingen.
Cilinder, zuigertje, alle lagertjes (drietraps) prima in orde!
Totdat ik de aandrijfas demonteerde....

Zo van een afstandje ziet het er goed uit, geen roest!
Maar dichterbij bekeken....een rotte plek.

Ook de naafhuls is "aangevreten" , maar aan de andere kant, daar waar het kleine kogellager zit.

Aan de stelconus en kogellagers zelf is niets te zien, die zijn als nieuw!
Vreemde schade...als er water in het spel geweest is zou je roest verwachten, en daar is geen spoor van te bekennen.
Mijn idee: ik vermoed dat er door ��n van de "voorbezitters" aan het frame gelast is....
en dat die de aardeklem op het achterwiel heeft gezet. /soo
De lasstroom is dan over de kogellagers gelopen....
Na de arbeid zal het wiel niet meer zo fijn gedraaid hebben, of helemaal niet meer...
Dat is opgelost door er nieuwe lagertjes in te zetten, op zich draait het weer goed.
Toch zal ik deze onderdelen niet meer gebruiken, gelukkig heb ik nog het een en ander in reserve.
Ook de borgmoer van de stelconus was trouwens niet vast gezet!