Puchzadel

Adressen van winkels, reparateurs hobbie'isten en adressen van websites over spartamet en eventuele ervaringen hiermee .

Plaats reactie
Fredspies

Puchzadel

Bericht door Fredspies »

Ik,heb net een puch zadel besteld want mijn eigen zadel geeft toch wat zadelpijn na een rit.....
Bij het shoppen bij Jarnos Puch Shop, kwam ik een chopperstuur tegen:
http://www.jarnos-puch-shop.nl/index.ph ... 64&lang=NL

Afbeelding

Iemand dit al eens op een Spartamet gezet?
Lijkt me leuk!
arnoud

Bericht door arnoud »

Als jij dat mooi of leuk vind dan is dat jou keuze, maar bewaar wel je originele stuur. Persoonlijk houd ik ervan om de Met zo origineel mogelijk te houden(daar waar het kan).
Houd er wel rekening mee dat je kabels waarschijnlijk te kort zijn voor zo'n hoog stuur.
Mijn Met is als mijn vrouw,
ik wil alles, en zij wil niks.
Fredspies

Bericht door Fredspies »

Ik laat het idee ook wel even bezinken...lijkt me best comfortabel rijden met zo'n hoog stuur :-). Langere kabels is denk ik inderdaad ook wel een punt. Genoeg om over na te denken in elk geval...
En tuurlijk heb je gelijk, originele onderdelen altijd bewaren en in originele staat houden is altijd goed...tja creabea zijn is ook leuk :-)
Knutselsmurf

Bericht door Knutselsmurf »

Fredspies schreef:Ik laat het idee ook wel even bezinken...lijkt me best comfortabel rijden met zo'n hoog stuur :-). Langere kabels is denk ik inderdaad ook wel een punt. Genoeg om over na te denken in elk geval...
En tuurlijk heb je gelijk, originele onderdelen altijd bewaren en in originele staat houden is altijd goed...tja creabea zijn is ook leuk :-)
Hou er rekening mee, dat je rechtopzittende zithouding al je lichaamsgewicht
op je zadel drukt, terwijl bij een juiste afstelling van zadel en stuur je
gewicht over die twee verdeeld wordt.
Waarom denk jij dat je pijn in jouw kont krijgt op een racefiets?
Jawel, omdat je niet sterk genoeg trapt en je pdaalkracht je gewicht op het
zadel vermindert... (Ik ben een oud-wielrenbegeleider)
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Fredspies

Bericht door Fredspies »

Zo had ik het nog nooit bekeken knutselsmurf! Eyeopener :-) Dat met die juiste afstelling van stuur en zadel ga ik denk ik niet voor mekaar krijgen, ik ben 1.95 en dat op een 26" en een te klein frame....
Plaats reactie