Crankstel verwijderen of niet?
Crankstel verwijderen of niet?
Weet iemand of ik het frame van mijn Spartamet zonder het crankstel kan laten coaten of kan er binnenin iets stuk gaan ivm de temperatuur om de coating te verwarmen?
Ik heb op het forum gekeken maar het ding schijnt nogal moeilijk te verwijderen te zijn.
Ik heb op het forum gekeken maar het ding schijnt nogal moeilijk te verwijderen te zijn.
Geniet van je Spartamet want je bent langer dood dan je leeft!
-
- site mod
-
Zoals Jan al zegt, er zijn verschillenden, maar in het algemeen is de
standaardtrapas (3X woordwaarde) niet zonder schade te verwijderen.
Het betreft een ingeperst lagerstel dat eruit geperst (geslagen) moet worden.
Als het je waard is dan kan je er een nieuwe inzetten, dan wordt het een BSA-stel.
Uiteraard zijn de cranks heel eenvoudig te demonteren.
Je kan ze ook laten zitten maar dan worden ze mee-gecoat.
standaardtrapas (3X woordwaarde) niet zonder schade te verwijderen.
Het betreft een ingeperst lagerstel dat eruit geperst (geslagen) moet worden.
Als het je waard is dan kan je er een nieuwe inzetten, dan wordt het een BSA-stel.
Uiteraard zijn de cranks heel eenvoudig te demonteren.
Je kan ze ook laten zitten maar dan worden ze mee-gecoat.
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
als je het trapaslagers eruit haalt houd er wel rekening mee dat je de gaten in het frame ( trapas, balhoofd en zadelpen ) met een prop afdicht voor het poedercoaten.
Let even op het volgende
Bij oudere spartamet modellen zit er aan de kettingkast kant een aparte kunststof ring voor de bevestiging van de kettingkast.
deze ring kun je aan de zijkant losmaken door een schroef los te draaien en de ring lostikken.
Let even op het volgende
Bij oudere spartamet modellen zit er aan de kettingkast kant een aparte kunststof ring voor de bevestiging van de kettingkast.
deze ring kun je aan de zijkant losmaken door een schroef los te draaien en de ring lostikken.
Mocht het echt mis gaan met het fijne bsa draad dan kan je nog altijd een inslag trapas plaatsen.
https://hollandbikeshop.com/advanced_se ... pas+inslag

https://hollandbikeshop.com/advanced_se ... pas+inslag

-
- site mod
Ik laat het frame bij ons op het bedrijf coaten, kosten weet ik zo niet maar ik zal voor je informeren.
Ik ben eerst met de wielen bezig, voorwiel is klaar maar het achterwiel moest eerst chemisch ontlakt worden en die is net terug dus die word deze week gecoat.
Ik ben eerst met de wielen bezig, voorwiel is klaar maar het achterwiel moest eerst chemisch ontlakt worden en die is net terug dus die word deze week gecoat.
Geniet van je Spartamet want je bent langer dood dan je leeft!