Deze "nieuwe" was in tamelijk droevige staat maar kostte ook maar 50 euro. Ik heb hem al weer redelijk opgelapt, maar het blokje is nog niet in orde. Hij loopt redelijk, maar tijdens het rijden komen er wat vreemde "pokkerende" geluiden uit het blokje.

Als dat het enige was zou ik gewoon afwachten hoe zich dat gaat ontwikkelen, maar er is nog iets anders: soms (direct na starten of als hij bijna is afgeslagen) komt hij ineens niet meer op toeren en het lijkt ook wel alsof de koppeling helemaal niet meer aangrijpt. Als ik hem dan af zet en weer start doet hij het meestal direct weer goed.
Ik heb het blok al uit elkaar gehad, en wat opviel was dat de olie er heel goor uit zag. Roestkleur. Toch was hij verder niet roestig eigenlijk. Het ding heeft wel een poos stil gestaan, maar dat zou niet uit moeten maken. Ik heb de diverse onderdelen bekeken, maar zie er eigenlijk niks vreemds aan.
Ik kan me voorstellen dat een koppeling niet aangrijpt, maar dan zou hij normaal op toeren komen. Nu kan ik vol gas geven maar blijft hij maar een beetje grommen alsof hij ergens door wordt tegengehouden. Vanavond deed hij dat ook en ik heb geprobeerd of ik dan achteruit kan lopen met het ding zonder problemen, maar ook dat gaat gewoon.
Wie komt dit bekend voor of heeft er een idee over?
Groeten, Hans