Koude handen?

Adressen van winkels, reparateurs hobbie'isten en adressen van websites over spartamet en eventuele ervaringen hiermee .

Plaats reactie
Pastamet

Koude handen?

Bericht door Pastamet »

Ik rij ook graag in de winter door wanneer het koud is. Een fleecejack onder de jas, een skibroek aan en snowboots houden de voeten warm, geen enkel probleem. Er blijft echter ��n probleem over, de handen. In vroeger jaren had ik daar op de motor al last van, je kon nog zulke dure handschoenen kopen, na enige tijd rijden werd dat ook koud. Handvatverwarming had je in die tijd nog niet ik weet dus niet of dat een oplossing is. In elk geval is het geen oplossing voor de met.

Ik heb een tijdje ge�xperimenteerd met van die handwarmers in allerlei soorten en maten. Dat geeft echter geen goede oplossing. Op Ebay zag ik elektrisch verwarmde handschoenen in verschillende prijsklassen. Ik heb een paar besteld die op batterijen werken. Weggegooid geld. Alleen de handpalm wordt een beetje warm en de batterijen zijn snel leeg. Daarnaast zit het batterijvak in de weg.

Maar, ik wil jullie de volgende niet onthouden.

http://www.ebay.nl/itm/Warm-Heated-Inne ... 2c7771e3fc

Ik heb deze besteld en kwamen na twee weken aangetekend binnen.
Ik heb in de fietstas een gelaccu (ik geloof iets van 7 amper) geplaatst en daar de handschoenen op aangesloten. (Zo'n accu waarvan Joshua recent een foto heeft geplaatst bij zijn verslag over de printplaat).

Het resultaat is meer dan geweldig!

Deze handschoenen verwarmen niet alleen de handpalm, ook in de vingers zijn aan de voorkant verwarmingsdraden aangebracht, waardoor het werkelijk goed warm wordt. Alleen in de duim zit geen verwarming (helaas).
Maar, voor dit geld kan ik het echt aanbevelen, de afgelopen dagen heb ik ondanks de koude, geen enkelen last van koude vingers gehad!
Jan

Bericht door Jan »

@ Pastamet: Hoe bevallen je handschoenen en maak je er gebruik van?

Ik gebruik mijn Met ook, zomer en winter ongeacht het weer. Vaak leg ik meer dan 20 km af. Van kou heb ik geen last maar mijn handen... Die verwarmde handschoenen lijken me prachtig maar ook een beetje onhandig.

Ik heb half december een paar handschoenen bij de Hema gekocht. gevoerd met een soort fleece, 'Tinsulate' een wollen kraagje en de buitenkant van een soort stevig water- en winddicht nijlon met een goede grip in het midden van de hand.

Heb er nu bijna 2 maanden mee gereden en ze zijn perfect. zelfs mijn duim blijft warm. Prijs, net geen 10-tje.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Pastamet

Bericht door Pastamet »

Ha Jan,

De afgelopen weken waren ideaal om ze goed uit te testen. Ze werken boven verwachting.
Ik had nog een goed paar handschoenen uit mijn motorperiode die ik ook op de Met gebruikte, maar ook daar kreeg ik toch steeds weer koude vingers in.

De handschoenen op batterijen die ze op Ebay verkopen zijn echt afraders. Daar zit een verwarmingselement in ter hoogte van de handpalm. Alleen in het middag komt wat warmte, maar de vingers blijven koud. Per handschoen gaan er 3 AA batterijen in en die zijn in mum van tijd leeg.

Maar die handschoenen van de 12 volt versie, die waar ik de link van heb doorgegeven werken echt goed.
Bij deze handschoenen zit er in de handpalm, maar ook in iedere vinger (behalve de duin) een verwarmingsstrip aan de bovenkant in de handschoen. Dus precies op de plek waar aan de voorzijde de rijwind tegenaan komt. En dat werkt perfect, juist op de plek waar je meeste afkoeling hebt, krijg je nu warmte.
Nadeel is wel dar er een draad aan zit voor de voeding, maar op zich is dat geen probleem. Ik heb een kleine accu in de fietstas en daar sluit ik ze op aan. Bij het rijden heb je geen enkel last van het snoer.
De afgelopen week heb ik meerdere lange ritten gemaakt toen het onder en rond het vriespunt was, geen moment last gehad van koude handen. Je moet wel rekening houden met twee weken verzendtijd vanuit China, maar voor het geld heb ik er geen spijt van!
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Dus als ik het goed begrijp een combinatie van windkappen op de handvatten en deze handschoenen is een onverslaanbare combinatie voor de ergste koukleum :lol:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gast

Bericht door Gast »

Ik maakte vroeger mijn motorwanten van de leren bekleding van een oud bankstel
en een voering van een oude deken, heerlijk warm.
Mijn laarzen kocht ik twee maten groter en een zelfgemaakte inlegvoering,
ook van een oude deken. Ook lekker warm!
Op naar het elefantentreffen! Iemand geweest? (op zijn Spartamet)
Jan

Bericht door Jan »

Hahaha... heb het net opgezocht maar de condities waaronder je met je Metje op pad gaat...

Daar helpen een paar lekkere handschoenen niet echt bij. :D

Zelf gemaakt heb ik eens van iemand overgenomen. Was heerlijk warm maar heb alles met mijn motor verkocht.

Had toen niet het minste vermoeden dat ik iets als een Spartamet zou gaan rijden. Het idee, toen, dat ik een Spartamet leuk zou gaan vinden en die handschoenen best zou missen...
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Jan schreef: Had toen niet het minste vermoeden dat ik iets als een Spartamet zou gaan rijden. Het idee, toen, dat ik een Spartamet leuk zou gaan vinden en die handschoenen best zou missen...
Een Spartamet was de Daf van de 2 wielers.
Een goedkoop vervoermiddel voor Debielen of ouderen die niet (meer) instaat waren een "fatsoenlijk" vervoermiddel te rijden.

De tijd kan verkeren een Daf is al cult en een MET is op weg om cult te worden. /spm
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie