Vervolg met een aantal afb. zodat ik hetzelf een beetje kan begrijpen.
Vandaag keerringen gehaalt
HIER

Blokje kaal gemaakt en Freewheel losgemaakt zoals hier is te zien
https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=6
Toch nog problemen, een goedkope freewheel afnemer
https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=550
En daar komt nog even een tip achteraan,een Freewheel van puch-maxi en vespa passen ook toevallig vandaag
achtergekomen puch heeft iets meer vertanding van Vespa is 20 tands van puch 24of 25tands en ook spotgoedkoop
kocht er 1 bij de lokale brommerboer voor 4,50 en die dus even gepast op een met motortje PERFECT
Het blokje gesplitst met behulp van
https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=105
Ook op het Forum staan nog de nodige tips.
https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=372
en hier
https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=378

De 3 keerringen lijken zo op het oog nog goed.
Overigens kan de 4e keerring ook nog invloed hebben van het probleem (nog niet verwijderd).
Zag namelijk in het zakje met de nieuwe keerringen er 4 enne uuhhh....waar zat die 4e :wink:
[

hier dus, in de naafhuls

De naafhuls en de keerring verwijdert, toen de olie uit het blok opgevangen, was nog ong. 55/60 ml.
Valt er iets op wat er niet goed uitziet? bijv. de zuiger.
Als ik het blokje weer dicht maak lees ik dat in het ontluchtings kanaaltje een koordje/draadje bij de pijlen
kan of alleen heel dun de vloeibarepakking gebruiken.

Hoe de hoeveelheid pakking gebruiken
https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=643 erg duidelijk.
Het is een 499 blokje, volgens zeggen zou de krukaskeerring niet meer uit zijn zitting kunnen schuiven.

Als vloeibarepakking heb ik Curil maar lees regelmatig ook Curil T, wat is het verschil.
De vlakken van van het blokje wil ik met wasbenzine ontvetten en heel voorzichtig met fijn schuurlinnen bewerken.
De nieuwe keerringen borgen, kan dat met een druppeltje secondelijm?
In de lippen van de keerringen gaat kogellagervet en de open kanten van de ringen gaan naar de lagers en krukas toe.
Dan lees ik in het werkplaatsboek het aandraaimoment 9...11 Nm (0,9...1,1 kpm)
en de volgorde bij het aandraaien, echter helaas heb ik geen momentsleutel, wat nu ;-)
http://brucker-radl-service.com/ en dan kijken bij Iformationen Werkstatthandbuch (1) Blz.35
Wordt vervolgt.