Ik had vandaag een Metje van een klant die klaagde over inhouden.
De carburateur gaat dan tot het allerlaatste onderdeel uit elkaar en gaat een
nachtje in de spiritus.
Daarna word elk onderdeel met een stukje remkabel uitgeragd en met 10
atm druk doorgeblazen.
De carburateur is dan zo schoon dat je er van kan ontbijten.
Deze specifieke carburateur ging weer op zijn Metje en startte onmiiddelijk
maar had toch de choke nodig om volgas te kunnen blijven lopen.
De carburateur er weer afgehaald en het brandstofniveau 4 mm verhoogd, (vlotter omhoog)
dit bracht geen verbetering.
Daarna een hoofdsproeier gemonteerd met een doorlaat van 50, geen verbetering.
Uiteindelijk maar een ruilcarburateur gemonteerd en nu loopt het ding goed.
De ruilcarburateur kwam van een Metje met als klacht "Viertakten"
en op deze Met liep hij als een zonnetje.
Ik heb al meermalen meegemaakt dat een carburateur met klachten op een andere Met
perfect liep!
Wie het weet mag het zeggen...
