Spartamet wil niet starten
Spartamet wil niet starten
Hallo allemaal,
Ik ben vanaf afgelopen weekend een trotse bezitter van een sparta met. Vandaar dat ik mij heb aangemeld op dit forum. Mijn naam is Dennis en ben 22 jaar oud. Toen ik de sparta met heb gekocht liep de sparta met wel, niet heel goed maar ik kon er wel op rijden. Dag er na wou de sparta met niet meer starten. Ik was bezig met het los schroeven tot dat ik er achter kwam dat de luchtfilter helemaal nat was door benzine. Deze heb ik laten drogen en ondertussen de carburateur schoon gemaakt. Na de tijd alles weer in elkaar gebouwd maar helaas zonder succes. de sparta loopt nog steeds niet. Bougie vonkt tevens wel. Vanmorgen nog eens gekeken en ik zag dat de luchtfilter opnieuw vol zat met benzine..
Iemand nog idee�n waar het aan kan liggen?
gr. Dennis
Ik ben vanaf afgelopen weekend een trotse bezitter van een sparta met. Vandaar dat ik mij heb aangemeld op dit forum. Mijn naam is Dennis en ben 22 jaar oud. Toen ik de sparta met heb gekocht liep de sparta met wel, niet heel goed maar ik kon er wel op rijden. Dag er na wou de sparta met niet meer starten. Ik was bezig met het los schroeven tot dat ik er achter kwam dat de luchtfilter helemaal nat was door benzine. Deze heb ik laten drogen en ondertussen de carburateur schoon gemaakt. Na de tijd alles weer in elkaar gebouwd maar helaas zonder succes. de sparta loopt nog steeds niet. Bougie vonkt tevens wel. Vanmorgen nog eens gekeken en ik zag dat de luchtfilter opnieuw vol zat met benzine..
Iemand nog idee�n waar het aan kan liggen?
gr. Dennis
Moin,
ja einige van de carbs hebben Probleme het eerste keer werken. warom????? probeer met een boormachine en een 13 steksleutel. de deksel met de handstart aaf en de steksleuten op de moer van her vliegwiel.
Wat voor een carb zit erop TK- Bing ?
groet fehntjer
ja einige van de carbs hebben Probleme het eerste keer werken. warom????? probeer met een boormachine en een 13 steksleutel. de deksel met de handstart aaf en de steksleuten op de moer van her vliegwiel.
Wat voor een carb zit erop TK- Bing ?
groet fehntjer
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...

Gister tot de late uurtjes door gewerkt aan mijn metje. Opnieuw de carb schoon gemaakt. Daarna wou ik de met aantrekken en opnieuw niks. Het lekken was opgehouden ( waarschijnlijk vlotter? ). Daarna heb ik het venturipijpje er uit gehaald en schoon gemaakt. En ja hoor de sparta met begon iets te leven. En daar houd het nu ook helaas mee op. De met pakt wel direct aan maar valt daarna direct uit. Na een kilometer of 2/3 gefietst te hebben en ondertussen hele tijd geprobeerd om de spatra aan te krijgen begon die ineens wat beter te lopen en heb ik een stukje kunnen rijden op de sparte door middel van het motortje. Nu wou ik vanmorgen weer proberen en de met wou weer niet starten... Ik weet het even niet meer. Ik zou nu zeggen Ontsteking wat niet goed is. Want ik heb gister 2x over de carb schoon gemaakt.
Een nieuwe status update. Gister dacht ik laat ik eens even de bougie er uit halen. Deze grondig schoongemaakt met een doek en een staalborstel. Even de cilinder uit laten waaien en de bougie er weer in gedaan. En ja hoor de sparta met liep. En ik kon er op rijden. Na een lekker stuk er op gereden te hebben heb ik het metje uit gedaan even naar binnen geweest. Na een half uur wou ik het nog eens proberen en hij wou niet starten. Opnieuw de bougie schoongemaakt en hij looopt weer...Ligt het nu aan de bougie / ontsteking of aan de "slechte" verbranding? Want na mijn mening als die ��nmaal loopt loopt de metje niet super goed maar kan er zeker op rijden
Help /soo
Help /soo
het benzinemengsel van een klein motortje is super kritisch.
Je hebt geen enkele reserve teveel of te weinig mengsel en je hebt problemen.
90% van de problemen zitten in de carburateur en inlaatmembraan.
de ontsteking werkt of werkt niet het is een elektronische.
Testen of je te veel of te weinig mengsel in de cilinder hebt is eenvoudig.
Haal de bougie eruit:
is ie chocolademelk bruin en droog krijg je geen mengsel.
Is ie zwart en nat krijg je teveel mengsel
Je hebt geen enkele reserve teveel of te weinig mengsel en je hebt problemen.
90% van de problemen zitten in de carburateur en inlaatmembraan.
de ontsteking werkt of werkt niet het is een elektronische.
Testen of je te veel of te weinig mengsel in de cilinder hebt is eenvoudig.
Haal de bougie eruit:
is ie chocolademelk bruin en droog krijg je geen mengsel.
Is ie zwart en nat krijg je teveel mengsel
Dag Vrotkees,
Gister 1x de bougie er uit gehaald goed schoon gemaakt en het is trekken en lopen. Hele avond lekker gereden. Daarna even koffie pauze bij een vriend van mij. Denk dat ik een uurtje er ben geweest. Daarna wou het metje niet meer aan. Toen naar huis heen gefietst en bougie schoon gemaakt ( ik zag overigens niet dat die vies was ) en daar na deed die weer. Vaak is de bougie als die gelopen heeft chocolademelk bruin en droog. Maar als die niet aan wil is die zwart en een beetje nat ( niet heel erg nat ). Ik weet het even niet meer wat ik nog kan nakijken.. /soo
Gister 1x de bougie er uit gehaald goed schoon gemaakt en het is trekken en lopen. Hele avond lekker gereden. Daarna even koffie pauze bij een vriend van mij. Denk dat ik een uurtje er ben geweest. Daarna wou het metje niet meer aan. Toen naar huis heen gefietst en bougie schoon gemaakt ( ik zag overigens niet dat die vies was ) en daar na deed die weer. Vaak is de bougie als die gelopen heeft chocolademelk bruin en droog. Maar als die niet aan wil is die zwart en een beetje nat ( niet heel erg nat ). Ik weet het even niet meer wat ik nog kan nakijken.. /soo