Perfect lopend 099 blokje met gebruikte onderdelen
Het is altijd weer grappig / leuk om te lezen hoe je met een simpele opmerking als "het vijlen aan een cilinder " weer het nodige los maakt. <> Maar goed, als dit het forum blijft bevolken, het zij zo.
Maar om nog meer koren onder de molen steen te leggen, joh, heb het al op een explosie verhogend middel laten lopen. Verder nog een verandering aan de zuiger door gevoerd, en weer laten draaien. En nog geen klabam / krak, ect ,ect, hmmmmm. Als dit goed gaat, dan gaat er meer goed, denken we. Dus, we gaan nog verder, helaas had ik de laatste actie niet moeten ondernemen. Maar dat weet je pas, als het te laat is. Ergens is altijd een point off no return. Kort om, wil je die stap gaan maken of niet. Goed ik heb de keuze gemaakt om het wel te doen. En hoewel het tegen beter weten in ging omdat je toch een bepaald item niet in je bezit hebt en of de mogelijkheden hebt om iets dergelijks te bouwen. Maar goed, er is in zo verre nog geen kind overboord we kunnen nog een bepaald item in zo verre aanpassen dat de verhouding dus danig gaat worden dat het hopelijk beter gaat worden. Maar dit staat ook weer in verhouding in hoe verre je een bepaald item hebt aangepast.
Goed, het tunen is een exacte wetenschap en ergens ook weer niet. Om kennis te vergaren zul je stappen moeten gaan maken. En als dit inhoud dat je soms de mist in gaat lopen, ik vind het best. En ik heb dit al veel vaker geschreven "als het fout gaat heb je ook weer wat geleerd, namelijk, zo moet het dus niet ". En als je dan met het zekere kunt beredeneren waarom het niet werkt. Dan ben je weer een stapje verder gekomen. Ennnn, laten we niet vergeten, de eersten die tuneden, hebben allemaal van hun fouten moeten leren. Een leuk voorbeeld daar van is de tractor trek wedstrijden, je ziet daar ook al gedurig een motor ploffen. Alleen kost deze plof gruwelijk veel geld. En ben je met een spartemet cilinder 15 euro verder op je zoektocht.
En als je die cilinders zo heilig zijn vrot, joh dan koop je ze toch allemaal op. Maar wees gerust, de cilinder die ik heb gebruikt was al afgeschreven. Viel niet meer te redden was er 1 uit een bul inkoop. Kijk, je ken hem dan zonder meer in de oud ijzer bak smijten. Of, je ken er nog ff mee gaan spelen. Ik voor mezelf vond het wel geinig om er nog ff mee te spelen.
Verder sluit ik me bij spartarie aan, Koester je eigen bezit.....en laat iedereen zelf uitmaken wat hij met het zijne doet. En om het nog duidelijker te maken, ook al koopt iemand een spartamet, en wil die met een sloophamer de vernieling in helpen, " Wot effer makes you happy ". Moet die toch allemaal zelf weten, niet dan.
Maar om nog meer koren onder de molen steen te leggen, joh, heb het al op een explosie verhogend middel laten lopen. Verder nog een verandering aan de zuiger door gevoerd, en weer laten draaien. En nog geen klabam / krak, ect ,ect, hmmmmm. Als dit goed gaat, dan gaat er meer goed, denken we. Dus, we gaan nog verder, helaas had ik de laatste actie niet moeten ondernemen. Maar dat weet je pas, als het te laat is. Ergens is altijd een point off no return. Kort om, wil je die stap gaan maken of niet. Goed ik heb de keuze gemaakt om het wel te doen. En hoewel het tegen beter weten in ging omdat je toch een bepaald item niet in je bezit hebt en of de mogelijkheden hebt om iets dergelijks te bouwen. Maar goed, er is in zo verre nog geen kind overboord we kunnen nog een bepaald item in zo verre aanpassen dat de verhouding dus danig gaat worden dat het hopelijk beter gaat worden. Maar dit staat ook weer in verhouding in hoe verre je een bepaald item hebt aangepast.
Goed, het tunen is een exacte wetenschap en ergens ook weer niet. Om kennis te vergaren zul je stappen moeten gaan maken. En als dit inhoud dat je soms de mist in gaat lopen, ik vind het best. En ik heb dit al veel vaker geschreven "als het fout gaat heb je ook weer wat geleerd, namelijk, zo moet het dus niet ". En als je dan met het zekere kunt beredeneren waarom het niet werkt. Dan ben je weer een stapje verder gekomen. Ennnn, laten we niet vergeten, de eersten die tuneden, hebben allemaal van hun fouten moeten leren. Een leuk voorbeeld daar van is de tractor trek wedstrijden, je ziet daar ook al gedurig een motor ploffen. Alleen kost deze plof gruwelijk veel geld. En ben je met een spartemet cilinder 15 euro verder op je zoektocht.
En als je die cilinders zo heilig zijn vrot, joh dan koop je ze toch allemaal op. Maar wees gerust, de cilinder die ik heb gebruikt was al afgeschreven. Viel niet meer te redden was er 1 uit een bul inkoop. Kijk, je ken hem dan zonder meer in de oud ijzer bak smijten. Of, je ken er nog ff mee gaan spelen. Ik voor mezelf vond het wel geinig om er nog ff mee te spelen.
Verder sluit ik me bij spartarie aan, Koester je eigen bezit.....en laat iedereen zelf uitmaken wat hij met het zijne doet. En om het nog duidelijker te maken, ook al koopt iemand een spartamet, en wil die met een sloophamer de vernieling in helpen, " Wot effer makes you happy ". Moet die toch allemaal zelf weten, niet dan.
Ik kan dat alleen maar onderschrijven vrot. Maar dan spreken we over zeer hoog toerige motoren. Dat die motoren in de racerij naar de kloten lopen is mede omdat ze de naar grens van het toelaatbare zijn gebracht. Ze lopen op de scherpe kant van het mes, om zo maar eens uit te drukken. En dat weten ze ook drommels goed. Ze spelen een spel met een motor, althans zo zie ik dat. Kijk, als het naburige team meerdere keren met de overwinning weg loopt, dan zal je iets moeten gaan veranderen aan je motor. Want anders blijf je naast de pot pissen. Als dit moet inhouden dat je de motor nog verder moet tunen met het risico dat het allemaal echt kapot loopt. Is dit een keuze die het wel en of niet waard is voor een overwinning. Kort om, wat wil je gaan doen. Speel je het safe en word de motor nooit een winnaar. Of zeg je, i wil role the diece and take mine changes, met het risico dat het allemaal erg veel geld gaat kosten als het mis gaat. Verder als je een sponser hebt die als het mis gaat zo met een nieuwe motor op de proppen komt, dan maakt dit de keuze eens stuk makkelijker van het wel en of niet. Hier uit komt naar voren dat de top teams met een enorm budget vaak voor aan staan bij een race.
Op dat filmpje zie je natuurlijk team, s die zwaar gesponsord worden, want een hobby kun je dit niet meer noemen of je moet al miljardair zijn.
Dit neemt niet weg dan men het leuk kan vinden om op zeer kleine schaal iets zelf wilt gaan proberen. En dat een gebrekkige kennis van hoe werkt nu een poort timing. En wat zijn de gevolgen van wat verbeteringen, en als je al over verbeteringen kunt gaan spreken toch iets van een voldoening kan geven. En als je hier van uit gaat "voldoening " aan het sleutelen aan een motor, dan ben je in mijn beleving goed bezig. En dat het al gedurig eens een keer niet goed uit pakt, heeft in mijn beleving te maken met het spelletje wat je aan spelen bent. Je kunt het zien als het rijden op 2 wielen. Je loopt dan het risico dat je een keer omvalt als je dit gaat vergelijken met het rijden op 4 wielen. Het hoort bij het spelletje......
Dat er genen zijn die men het bloed onder de nagels weg trekt als men zegt, ik zit een cilinder van een 099 / 199 te bewerken, heb ik alle begrip voor. Maar dan kom ik ook weer terug van wat spartarie schreef, en vrij vertaalt, denk om je eigen, en bemoei je niet met wat een ander aan het doen is. En als je wat wilt, dan koop je alle 099 / 199 motoren op. Dan weet je zeker dat ze niet meer aan je heilige graal zitten. Ennnnnn, dat het modificeren van een cilinder de doelstelling heeft om het te verbeteren dan om het naar de vernieling te helpen. Want als je het bewust naar de vernieling wilt helpen, dat je dan beter een hamer kunt pakken en het een beste dreun te verkopen.
Verder, iedereen die het idee heeft om met een cilinder te gaan stoeien, mijn zegen heb je. Alleen, bezint eer gij begint, er komt veel meer bij kijken dat men bij voorbaat in de gaten heeft. En dat ik zeer zou adviseren lees je eerst een beetje in wat de mogelijke gevolgen kunnen van een bepaalde actie die je wilt gaan ondernemen. Je kunt niet ongestraft iets gaan veranderen met de hoop dat je er mee weg komt. Maar de straf op zich kan een positief effect geven. Tis maar net wat je wil bereiken met een bepaalde actie. Maar elke verandering zal een effect geven, positief en of negatief.
Je begrijpt natuurlijk wel dat ik dus absoluut niet in details wil in gaan. Ik zal zeggen, vind je eigen weg hierin. En, geloof niet alles wat er op het net geschreven staat. Vaak, is het misleidend en of halve informatie waar je op zich niets mee kunt en dat als je dit gaat door voeren dat het een complete failure zal zijn. Maar om verder te komen zal je bepaalde risico moeten gaan nemen. Of je moet al beschikken over een gespecialiseerd computer programma die het allemaal voor je uit gaat rekenen. Maar dit is ook geen fun, want het moet een beetje kietelen als je iets wilt gaan doen.
Op dat filmpje zie je natuurlijk team, s die zwaar gesponsord worden, want een hobby kun je dit niet meer noemen of je moet al miljardair zijn.
Dit neemt niet weg dan men het leuk kan vinden om op zeer kleine schaal iets zelf wilt gaan proberen. En dat een gebrekkige kennis van hoe werkt nu een poort timing. En wat zijn de gevolgen van wat verbeteringen, en als je al over verbeteringen kunt gaan spreken toch iets van een voldoening kan geven. En als je hier van uit gaat "voldoening " aan het sleutelen aan een motor, dan ben je in mijn beleving goed bezig. En dat het al gedurig eens een keer niet goed uit pakt, heeft in mijn beleving te maken met het spelletje wat je aan spelen bent. Je kunt het zien als het rijden op 2 wielen. Je loopt dan het risico dat je een keer omvalt als je dit gaat vergelijken met het rijden op 4 wielen. Het hoort bij het spelletje......
Dat er genen zijn die men het bloed onder de nagels weg trekt als men zegt, ik zit een cilinder van een 099 / 199 te bewerken, heb ik alle begrip voor. Maar dan kom ik ook weer terug van wat spartarie schreef, en vrij vertaalt, denk om je eigen, en bemoei je niet met wat een ander aan het doen is. En als je wat wilt, dan koop je alle 099 / 199 motoren op. Dan weet je zeker dat ze niet meer aan je heilige graal zitten. Ennnnnn, dat het modificeren van een cilinder de doelstelling heeft om het te verbeteren dan om het naar de vernieling te helpen. Want als je het bewust naar de vernieling wilt helpen, dat je dan beter een hamer kunt pakken en het een beste dreun te verkopen.
Verder, iedereen die het idee heeft om met een cilinder te gaan stoeien, mijn zegen heb je. Alleen, bezint eer gij begint, er komt veel meer bij kijken dat men bij voorbaat in de gaten heeft. En dat ik zeer zou adviseren lees je eerst een beetje in wat de mogelijke gevolgen kunnen van een bepaalde actie die je wilt gaan ondernemen. Je kunt niet ongestraft iets gaan veranderen met de hoop dat je er mee weg komt. Maar de straf op zich kan een positief effect geven. Tis maar net wat je wil bereiken met een bepaalde actie. Maar elke verandering zal een effect geven, positief en of negatief.
Je begrijpt natuurlijk wel dat ik dus absoluut niet in details wil in gaan. Ik zal zeggen, vind je eigen weg hierin. En, geloof niet alles wat er op het net geschreven staat. Vaak, is het misleidend en of halve informatie waar je op zich niets mee kunt en dat als je dit gaat door voeren dat het een complete failure zal zijn. Maar om verder te komen zal je bepaalde risico moeten gaan nemen. Of je moet al beschikken over een gespecialiseerd computer programma die het allemaal voor je uit gaat rekenen. Maar dit is ook geen fun, want het moet een beetje kietelen als je iets wilt gaan doen.
Jan schreef:Dat er mensen zijn die er op welke wijze dan ook w�l meer vermogen uithalen is iets van alle tijden en van alle snor- en bromblokjes dus ook van de 301. Daar is op zich niets mis mee, helemaal zelf weten
Joshua, je hebt helemaal gelijk, ga je gang.Joshua1 schreef: .....en laat iedereen zelf uitmaken wat hij met het zijne doet. En om het nog duidelijker te maken, ook al koopt iemand een spartamet, en wil die met een sloophamer de vernieling in helpen, " Wot effer makes you happy ". Moet die toch allemaal zelf weten, niet dan.
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kaleidoscoop en 1 gast