Door vorige eigenaar verklote en verpeste saxonette luxus.
Door vorige eigenaar verklote en verpeste saxonette luxus.
Ben bezig met de Saxonette van Miranda goed aan het draaien te krijgen.
Van de buitenkant een supermooie fiets met alles erop en eraan. inwendig een nachtmerrie.
Wist niet dat een vorige eigenaar (75+) een Sachs motortje zo kon verklooien en verpesten. /shit /soo
De accu had de vorige eigenaar al opgeblazen door deze aan de snel lader te hangen voor de verkoop het waren accu tonnetjes i.p.v. cellen, zwart i.p.v. geel. en de oplaadkabels extra krokant korstje
Het probleem waar alles mee begon.
Het 302 blokje liep gewoon als je startte 1-2 minuten of zo lang als je volgas bleef geven even gas los dan zeikte de benzine uit het luchtfilter en verzoop de motor.
Carburateur goed schoon gemaakt membraan was goed buisje was goed. aan de benzine slang gehangen.
benzine zeikte net zo hard uit de luchtfilter aansluiting als uit de benzineslang zelf.
Vlotter dichte niet af, andere vlotter dichte ook niet af. wat bleek was er lomp met iets in de zitting van de vlotter geramd kon nooit goed afdichten.:?
Ander carburateur huis erop gezet vlotter dicht af en alles was dicht :lol:
Handstart extra op de elektrische start gemaakt, vliegt me de veer van de kabelschijf als spaghetti om de oren, na veel geklooi veer erop gekregen blijkt dat ik die verkeerd om erop gezet heb :oops:
weer loshalen en veer goed om erop zetten.
Starten blokje liep weer maar spoot 30-40 cm een benzine nevel achter via het luchtfilter naar buiten motor verzoop weer en stopte :shock:
Hier is duidelijk iets heel goed mis :cry:
achterwiel onder de saxonette vandaan gehaald kettingkast was natuurrlijk met plakband en tyraps vastgezet :twisted:
Blokje opengemaakt ( gelukkig ben ik lid van de bond VOOR het vloeken ) diepe krassen in de cilinder en zuiger.
wat heeft die oetlul nou gedaan de zuigerveer VERKEERD om op de zuiger gezet. gloeiende gloeiende @^&%$##*( piep piep.
Krukas, aandrijfas en koppeling waren gelukkig in orde.
andere carterdelen gepakt met bijpassende zuiger zonder krassen en hele blokje opnieuw opgebouwd.
Achterwiel onder de saxonette gehangen. blokje loopt als een tierelier na 1 keer trekken valt uit en benzine zeikt uit de luchtfilter aansluiting carburateur ik dacht dat ik gek werd :twisted: /haartrekken
Carburateur weer open alles controleren alles ziet er goed uit waar lekt dat kreng dan GVD grrrrrrrrrr . /help
Buisje op 7-8 mm teruggeduwt andere O ring erop gezet die strakker was.
Carburateur Ingebouwd zeikt nog benzine /soo
Carburateur weer uitelkaar zoeken en door puur toeval erachter gekomen.
wat blijkt nu zit stiftje van inlaatmembraan half los. als je membraan vasthoud en stiftje, draait stiftje niet. hou je alleen stiftje vast draait stiftje wel.
lekte dus benzine via bovenkant membraan via stiftje de carburateur in /help :shock:
carburateur weer ingebouwd motortje loopt als een tierelier lekt niet valt weer uit en is niet meer aan te krijgen.
Bougie zeiknat geen vonk op de bougie Spoel nagemeten spoel kapot /soo
spoel zat ook vol met tyraps krimpkousjes en goedkope knelverbindingen.
achter het kapje van de elektrische start was ook al een hoop ellende zichtbaar in den vlugge ( schotelveer verkeerd om geen veer op start as )
Andere spoel erop gezet kreng loopt als een tierelier valt weer uit, niet meer aan te krijgen.
Krijgt dat kreng ineens geen benzine meer bougie is kurkdroog :shock:
Heb het achterwiel nu thuis om alles eens goed na te kijken.
iets zie ik over het hoofd of er is weer iets kapot gegaan :cry:
Van de buitenkant een supermooie fiets met alles erop en eraan. inwendig een nachtmerrie.
Wist niet dat een vorige eigenaar (75+) een Sachs motortje zo kon verklooien en verpesten. /shit /soo
De accu had de vorige eigenaar al opgeblazen door deze aan de snel lader te hangen voor de verkoop het waren accu tonnetjes i.p.v. cellen, zwart i.p.v. geel. en de oplaadkabels extra krokant korstje
Het probleem waar alles mee begon.
Het 302 blokje liep gewoon als je startte 1-2 minuten of zo lang als je volgas bleef geven even gas los dan zeikte de benzine uit het luchtfilter en verzoop de motor.
Carburateur goed schoon gemaakt membraan was goed buisje was goed. aan de benzine slang gehangen.
benzine zeikte net zo hard uit de luchtfilter aansluiting als uit de benzineslang zelf.
Vlotter dichte niet af, andere vlotter dichte ook niet af. wat bleek was er lomp met iets in de zitting van de vlotter geramd kon nooit goed afdichten.:?
Ander carburateur huis erop gezet vlotter dicht af en alles was dicht :lol:
Handstart extra op de elektrische start gemaakt, vliegt me de veer van de kabelschijf als spaghetti om de oren, na veel geklooi veer erop gekregen blijkt dat ik die verkeerd om erop gezet heb :oops:
weer loshalen en veer goed om erop zetten.
Starten blokje liep weer maar spoot 30-40 cm een benzine nevel achter via het luchtfilter naar buiten motor verzoop weer en stopte :shock:
Hier is duidelijk iets heel goed mis :cry:
achterwiel onder de saxonette vandaan gehaald kettingkast was natuurrlijk met plakband en tyraps vastgezet :twisted:
Blokje opengemaakt ( gelukkig ben ik lid van de bond VOOR het vloeken ) diepe krassen in de cilinder en zuiger.
wat heeft die oetlul nou gedaan de zuigerveer VERKEERD om op de zuiger gezet. gloeiende gloeiende @^&%$##*( piep piep.
Krukas, aandrijfas en koppeling waren gelukkig in orde.
andere carterdelen gepakt met bijpassende zuiger zonder krassen en hele blokje opnieuw opgebouwd.
Achterwiel onder de saxonette gehangen. blokje loopt als een tierelier na 1 keer trekken valt uit en benzine zeikt uit de luchtfilter aansluiting carburateur ik dacht dat ik gek werd :twisted: /haartrekken
Carburateur weer open alles controleren alles ziet er goed uit waar lekt dat kreng dan GVD grrrrrrrrrr . /help
Buisje op 7-8 mm teruggeduwt andere O ring erop gezet die strakker was.
Carburateur Ingebouwd zeikt nog benzine /soo
Carburateur weer uitelkaar zoeken en door puur toeval erachter gekomen.
wat blijkt nu zit stiftje van inlaatmembraan half los. als je membraan vasthoud en stiftje, draait stiftje niet. hou je alleen stiftje vast draait stiftje wel.
lekte dus benzine via bovenkant membraan via stiftje de carburateur in /help :shock:
carburateur weer ingebouwd motortje loopt als een tierelier lekt niet valt weer uit en is niet meer aan te krijgen.
Bougie zeiknat geen vonk op de bougie Spoel nagemeten spoel kapot /soo
spoel zat ook vol met tyraps krimpkousjes en goedkope knelverbindingen.
achter het kapje van de elektrische start was ook al een hoop ellende zichtbaar in den vlugge ( schotelveer verkeerd om geen veer op start as )
Andere spoel erop gezet kreng loopt als een tierelier valt weer uit, niet meer aan te krijgen.
Krijgt dat kreng ineens geen benzine meer bougie is kurkdroog :shock:
Heb het achterwiel nu thuis om alles eens goed na te kijken.
iets zie ik over het hoofd of er is weer iets kapot gegaan :cry:
-
Dat is me een flinke probleem inderdaad, dit gaat wel echt heel ver.
Ik zou bijna zeggen gooi er gewoon een reserve motor op en bewaar alle goeie onderdelen als reserve. Maar het is natuurlijk veel leuker om zoveel mogelijk van de ''slechte'' weer goed te krijgen.
Ik zou bijna zeggen gooi er gewoon een reserve motor op en bewaar alle goeie onderdelen als reserve. Maar het is natuurlijk veel leuker om zoveel mogelijk van de ''slechte'' weer goed te krijgen.
12+ jaar snorfietsmafia.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
-
Pff, ik heb best wat problemen meegemaakt met een spartamet, maar dit zijn er wel heel veel!
Succes nog!
Succes nog!
Forum zoekmachine :http://www.google.nl/cse/home?cx=013947 ... zgpc&hl=nl
Neem eens een kijkje op mijn website over de spartamet: http://www.spartametinfo.nl
Neem eens een kijkje op mijn website over de spartamet: http://www.spartametinfo.nl
-
Jeetje wat een *piep*ding zeg. Pff
Het ene na het andere probleem doet zich voor.
Inderdaad Dick, Vrot heeft alles gecontroleerd dus je zou verwachten dat het inderdaad of in de tank of ergens in de benzineslang zit..
Wat ook kan, is dat er vuil vanuit de tank in de vlotterbak is gekomen en nu voor het zeefje van de sproeier staat te dansen.

Inderdaad Dick, Vrot heeft alles gecontroleerd dus je zou verwachten dat het inderdaad of in de tank of ergens in de benzineslang zit..
Wat ook kan, is dat er vuil vanuit de tank in de vlotterbak is gekomen en nu voor het zeefje van de sproeier staat te dansen.

Pret, op de Spartamet
het kreng draait /twister
net een kwart liter Aspen 2takt benzine erdoor gejaagd met een scheutje fuelfit.
start goed, trekt goed.
/hat
wat bleek nou op advies van iemand die hetzelfde had meegemaakt dat het benzinemembraan blijft plakken als het gaat bewegen.
dan komt er geen benzine in de carburateur. /haartrekken
nu snap ik waar 301 en 302 voor staat /shit
301 potentiele problemen bij een 099
301 potentiele problemen bij een 199
602 potentiele problemen bij een 299
903 potentiele problemen bij een 399
1204 potentiele problemen bij een 499
1510 potentiele problemen bij een 599 ( 302 )

en ja de vorige eigenaar wat zullen we daar mee doen?
/hoofd
/punish
/geweer
/shoot

net een kwart liter Aspen 2takt benzine erdoor gejaagd met een scheutje fuelfit.
start goed, trekt goed.

wat bleek nou op advies van iemand die hetzelfde had meegemaakt dat het benzinemembraan blijft plakken als het gaat bewegen.
dan komt er geen benzine in de carburateur. /haartrekken
nu snap ik waar 301 en 302 voor staat /shit
301 potentiele problemen bij een 099
301 potentiele problemen bij een 199
602 potentiele problemen bij een 299
903 potentiele problemen bij een 399
1204 potentiele problemen bij een 499
1510 potentiele problemen bij een 599 ( 302 )

en ja de vorige eigenaar wat zullen we daar mee doen?
/hoofd
/punish
/geweer
/shoot
Dieselmotoren, gasturbines en machines zijn stukken makkelijker 
kan er niet tegen als iemand een mooi stukje techniek verkloot heeft /soo
Dat is ook 1 van de redenen dat ik afgekeurd thuis ben komen zitten geef niet op en ga door ten koste van mijn eigen en daar is misbruik van gemaakt door mijn werkgever
Dit is de lijst wat ie allemaal verkloot heeft /shit
- Afdichting vlotternaald carburateur huis.
- Kettingkast met trekbandjes en plakband vast
- Zuigerveer verkeerd om gemonteerd
- Cilinder verkloot
- Spoel met imitatie amp stekkertjes aan elkaar gekloot
- Spoel (elektrische start) zat amper weerstand op 400 Ohm
- Decompressieklep zonder afdichtring in cilinder gezet
- Carburateur via bovenkant proberen door te prikken ( klein lek membraan )
- Schotelveer elektrische start verkeerd om erop gezet
- geen veer tussen startwiel en start as.
- Geluidsdemper luchtfilterhuis kapot gedraaid.
Een hele lijst waar je door lang zoeken, sleutelen en vloeken pas achterkomt. /haartrekken

kan er niet tegen als iemand een mooi stukje techniek verkloot heeft /soo
Dat is ook 1 van de redenen dat ik afgekeurd thuis ben komen zitten geef niet op en ga door ten koste van mijn eigen en daar is misbruik van gemaakt door mijn werkgever

Dit is de lijst wat ie allemaal verkloot heeft /shit
- Afdichting vlotternaald carburateur huis.
- Kettingkast met trekbandjes en plakband vast
- Zuigerveer verkeerd om gemonteerd

- Cilinder verkloot
- Spoel met imitatie amp stekkertjes aan elkaar gekloot
- Spoel (elektrische start) zat amper weerstand op 400 Ohm
- Decompressieklep zonder afdichtring in cilinder gezet
- Carburateur via bovenkant proberen door te prikken ( klein lek membraan )
- Schotelveer elektrische start verkeerd om erop gezet
- geen veer tussen startwiel en start as.
- Geluidsdemper luchtfilterhuis kapot gedraaid.
Een hele lijst waar je door lang zoeken, sleutelen en vloeken pas achterkomt. /haartrekken