Metje stopt ermee
Metje stopt ermee
Vandaag ritje gemaakt maar onderweg ging de met opeens zachter lopen en toen ik het gas dichtdraaide stopte hij ermee. Even gewacht en daarna weer aangetrokken en jawel zowaar hij deed het weer maar niet zoals het hoort. Het geluid vond ik niet klinken zoals ik gewend ben.
Stuk gereden en hij begon weer in te houden en stopte er weer mee. Aantrekken lukt niet meer, het koordje liep niet meer terug. Het was dichtbij familie dus daarheen gefietst en daar wat gedronken.
Toen na een uurtje weer gekeken bij de met. Het startkoord was weer op z'n plaats en, na een keer trekken, de met startte weer en liep alsof er niets gebeurd was.
Rustig naar huis gereden zonder problemen.
Hetzelfde heb ik eerder gehad maar hoe komt dit nu?
Krijgt hij niet genoeg koeling ofzo? De met van m'n vrouw had nergens last van.
Stuk gereden en hij begon weer in te houden en stopte er weer mee. Aantrekken lukt niet meer, het koordje liep niet meer terug. Het was dichtbij familie dus daarheen gefietst en daar wat gedronken.
Toen na een uurtje weer gekeken bij de met. Het startkoord was weer op z'n plaats en, na een keer trekken, de met startte weer en liep alsof er niets gebeurd was.
Rustig naar huis gereden zonder problemen.
Hetzelfde heb ik eerder gehad maar hoe komt dit nu?
Krijgt hij niet genoeg koeling ofzo? De met van m'n vrouw had nergens last van.
1 op 80 gebruik ik altijd.
De met gebruik ik dagelijks voor woon werk verkeer niks geen problemen mee. Start goed en loopt goed.
Het vreemde is dat ik nu een langere afstand reed toen hij ermee stopte. En dan het startkoord dat niet meer terugrolde. Na ca een uur zat het koord er weer in was ook weer afgekoeld. En startte hij weer normaal. Reed ook weer normaal.
De met gebruik ik dagelijks voor woon werk verkeer niks geen problemen mee. Start goed en loopt goed.
Het vreemde is dat ik nu een langere afstand reed toen hij ermee stopte. En dan het startkoord dat niet meer terugrolde. Na ca een uur zat het koord er weer in was ook weer afgekoeld. En startte hij weer normaal. Reed ook weer normaal.
Zoals Ko zegt de meeste problemen zijn brandstofproblemen.
Dus eerst de "gasfabriek" volgens zijn woorden controleren.
Door het niet terugdraaien startkoord samen met uitvallen bij was mijn gedachte dat de zuiger in de cilinder stroever gaat lopen als de motor warmer word. daardoor was mijn eerste gedachte mengverhouding. Heb dat eens gelezen met voortekenen warmloper CQ vastloper.
De vraag is nu wat anders is bij woon werk verkeer en lange afstand rijden.?
Even logisch nadenken wat er anders is bij lange afstand rijden
Het blok wordt geheel warm gereden, olie komt op temperatuur, pakkingen kunnen losser komen te zitten, vuil kan makkelijker loslaten (in benzine of carter olie), meer speling ontstekingspoel. Je kunt aan de bougie zien hoe de verbranding is. geeft ie een te hoge temperatuur aan is het een warmloper en moet je verder zoeken.
Een oorzaak waardoor trekkoord niet goed terugkomt als ie te warm is , dat het krukaslager stroever gaat lopen, gevolg vliegwiel word warmer en zet uit .
Dus eerst de "gasfabriek" volgens zijn woorden controleren.
Door het niet terugdraaien startkoord samen met uitvallen bij was mijn gedachte dat de zuiger in de cilinder stroever gaat lopen als de motor warmer word. daardoor was mijn eerste gedachte mengverhouding. Heb dat eens gelezen met voortekenen warmloper CQ vastloper.
De vraag is nu wat anders is bij woon werk verkeer en lange afstand rijden.?
Even logisch nadenken wat er anders is bij lange afstand rijden
Het blok wordt geheel warm gereden, olie komt op temperatuur, pakkingen kunnen losser komen te zitten, vuil kan makkelijker loslaten (in benzine of carter olie), meer speling ontstekingspoel. Je kunt aan de bougie zien hoe de verbranding is. geeft ie een te hoge temperatuur aan is het een warmloper en moet je verder zoeken.
Een oorzaak waardoor trekkoord niet goed terugkomt als ie te warm is , dat het krukaslager stroever gaat lopen, gevolg vliegwiel word warmer en zet uit .
@fehntjer
Algemeen kun je het volgende zeggen
Euro 95 heeft 5 0f 15% ethanol in
Euro 98 heeft 10% ethanol in
eerst zat er 5% ethanol in euro 95, later in euro98 loodvrij 10%, in 2012 is er zelfs 15% ( E85 ) bij euro 95 gekomen. Alcohol zorgt voor een octaangetal verhoging.
De "goedkope" ron 90 wordt vermengd met 15% ethanol om er dan euro 95 ( E85 ) van te maken.
Er zijn namelijk steeds meer klachten dat moderne compacte automotoren steeds meer problemen hebben met euro 95 (E85 variant) waardoor er aangeraden word euro 98 te tanken.
Algemeen kun je het volgende zeggen
Euro 95 heeft 5 0f 15% ethanol in
Euro 98 heeft 10% ethanol in
eerst zat er 5% ethanol in euro 95, later in euro98 loodvrij 10%, in 2012 is er zelfs 15% ( E85 ) bij euro 95 gekomen. Alcohol zorgt voor een octaangetal verhoging.
De "goedkope" ron 90 wordt vermengd met 15% ethanol om er dan euro 95 ( E85 ) van te maken.
Er zijn namelijk steeds meer klachten dat moderne compacte automotoren steeds meer problemen hebben met euro 95 (E85 variant) waardoor er aangeraden word euro 98 te tanken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 5 gasten