Vraag over blok optisch opknapen
Vraag over blok optisch opknapen
Beste Forumleden,
Misschien willen jullie mij verblijden met jullie wijsheid. ///
Het motorblok dat over is van de donor spartamet heb ik schoongemaakt met dasty en is technisch heel goed.
Optisch zijn er echter vlekken ingevreten in het aluminium.
Ome google heeft het over glasparelstralen en erna een coating over heen spuiten.
Hebben jullie hier ervaring mee? wat zijn de valkuilen uit jullie ervaring?
En is de coating iets anders als standaard blanke lak?
Bedankt voor jullie wijsheid
groetjes Richard
Misschien willen jullie mij verblijden met jullie wijsheid. ///
Het motorblok dat over is van de donor spartamet heb ik schoongemaakt met dasty en is technisch heel goed.
Optisch zijn er echter vlekken ingevreten in het aluminium.
Ome google heeft het over glasparelstralen en erna een coating over heen spuiten.
Hebben jullie hier ervaring mee? wat zijn de valkuilen uit jullie ervaring?
En is de coating iets anders als standaard blanke lak?
Bedankt voor jullie wijsheid
groetjes Richard
-
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 19-10-2009 17:17
Er zijn volgens mij ook leden die de carterdelen ultrasoon reinigen, hier word hij ook goed schoon van. Voor de rest zou ik het niet zo weten. Misschien onderdompelen in een bak spiritus? Daarna natuurlijk wel weer de cilinderwanden insmeren met 2taktolie....
12+ jaar snorfietsmafia.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Bedankt voor jullie wijsheid. /super
@ Don snorfiets.
Blokje heeft al geweekt in de spiritus en dasty en de carterdelen zijn afgespoten met een hogedrukreiniger met motorreiniger.
Zo kon ik pas de ingevreten vlekken zien.
@ Fehntjer bedoel je de hittebestendige verf van motip die je 30-60 minuten in de oven hard bij 160 graden?
:kerst Kein truthahn nur Sachs im ofen!:kerst
En wat voor ervaring heb je met de duurzaamheid en glans?
Misschien is het heiligschennis, ooit eens gek gedaan met het blokje een kleur te geven?
Echt iets leuks voor de winter lekker vrotten bij de kachel.
groetjes Richard
@ Don snorfiets.
Blokje heeft al geweekt in de spiritus en dasty en de carterdelen zijn afgespoten met een hogedrukreiniger met motorreiniger.
Zo kon ik pas de ingevreten vlekken zien.
@ Fehntjer bedoel je de hittebestendige verf van motip die je 30-60 minuten in de oven hard bij 160 graden?
:kerst Kein truthahn nur Sachs im ofen!:kerst
En wat voor ervaring heb je met de duurzaamheid en glans?
Misschien is het heiligschennis, ooit eens gek gedaan met het blokje een kleur te geven?
Echt iets leuks voor de winter lekker vrotten bij de kachel.
groetjes Richard
Moin,
glans ... moet ik niet hebben maar schoooooon...
duurzaamheid... vast voor benziene en olie , krassen??? hoe goet heb gebakken?
nee deze verf was nit van motip, het geef ook beter
SDV Thermolackspray, SILBER, hitzefest bis 600�C, 400ml
Auspufflack Silber bis 800�C kiijk bvb ebay.de
ok deze zijn wat duurder...
een block heb in met overreiniger (natronlog) afgewerkt en nou heb ik een groene block .....kijk de verschill

de oven is een kleine voor brotjes
glans ... moet ik niet hebben maar schoooooon...
duurzaamheid... vast voor benziene en olie , krassen??? hoe goet heb gebakken?
nee deze verf was nit van motip, het geef ook beter
SDV Thermolackspray, SILBER, hitzefest bis 600�C, 400ml
Auspufflack Silber bis 800�C kiijk bvb ebay.de
ok deze zijn wat duurder...
een block heb in met overreiniger (natronlog) afgewerkt en nou heb ik een groene block .....kijk de verschill

de oven is een kleine voor brotjes
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...



@fehnter
Een groot voordeel je spartamet met groene sachsmotor hoeft geen groene stikker in Duitsland hij is groen genoeg
ja ik bedoel met glans ook schoon.
Als je gewend bent met vliegtuigen en in machinekamers van schepen te werken moet alles smetteloos schoon zijn.
want vlekken zijn lekkages ! dus kaka am dampfer. of shit hits the fan /shit
Bedankt voor de tip zie dat de sdv lak krasvast is
Een groot voordeel je spartamet met groene sachsmotor hoeft geen groene stikker in Duitsland hij is groen genoeg

ja ik bedoel met glans ook schoon.
Als je gewend bent met vliegtuigen en in machinekamers van schepen te werken moet alles smetteloos schoon zijn.
want vlekken zijn lekkages ! dus kaka am dampfer. of shit hits the fan /shit
Bedankt voor de tip zie dat de sdv lak krasvast is
Scheepsbouw...inmiddels heb ik er 36 jaar opzitten als yzerweker/monteur.
En ja, je moet ook ogen en oren in je achterhoofd hebben en als het gevaarlijk wordt: ��n hand voor de baas en ��n hand voor jezelf.
Moet wel zeggen dat het qua veiligheid de laatste jaren sterk verbeterd is,
als er een ongeluk gebeurt staat direct de arbo op de stoep en als het bedrijf nalatig geweest is zijn de sancties niet mis.
En ja, je moet ook ogen en oren in je achterhoofd hebben en als het gevaarlijk wordt: ��n hand voor de baas en ��n hand voor jezelf.
Moet wel zeggen dat het qua veiligheid de laatste jaren sterk verbeterd is,
als er een ongeluk gebeurt staat direct de arbo op de stoep en als het bedrijf nalatig geweest is zijn de sancties niet mis.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten