Wil me even voorstellen . Ik ben Rabbit

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
Plaats reactie
Rabbit

Wil me even voorstellen . Ik ben Rabbit

Bericht door Rabbit »

Ben 56 jaar en woon in Lommel net over de Nederlandse grens ,en zo als dat hier in Belgi� heet, met pre pensioen.
Heb altijd met vrachtwagen gereden voor een Japans bedrijf in Antwerpen en kwam zo in heel Nederland, Luxemburg,Frankrijk ,en uiteraard Belgi� .
Heb prettige ervaringen overgehouden aan die routes door Nederland.

Ben al van 1998 een blijde Spartamet rijder ,
Heb toen mijn eerste Met gekocht van een oude dame die deze bij de fietsenmaker had gekocht ,en na dat deze het Metje bij haar thuis had afgeleverd had ze er ��n keer opgereden, naar de hoek van de straat en kwam te voet met het Metje aan de hand weer terug gelopen , ze durfde er niet meer op rijden .
Metje belande in de schuur en bleef daar 2 jaar staan ,toen werd het Metje te koop gezet en heb hem toen voor de helft van de nieuw prijs gekocht.

Mijn Spartam�t DLX met een 499 blok ,elektro start,en stop licht, loopt nog steeds
( met een paar reparaties uiteraard bij de fietsemaker) .

Maar om dat ik nu tijd in overvloed heb ,was al een hele tijd op zoek naar een Jubileum Rabbit ( heb die op mijn routes door Nederland een paar keer had gezien en was er helemaal weg van )
Heb die uiteindelijk in Nederland gevonden (Waddingsveen) een Jubileum versie, mooi rode metallic lak met witte wielen ,helemaal in de originele staat.
Die Rabbit had 6 jaar niet meer gelopen ,en daar voor ook niet veel ,met de nodige gevolgen dus.
En met een blauwe nummerplaat ,moest dus uitgevoerd worden bij het RDW
in Waddingsveen dat was geen probleem en kosten niets.
In Belgi� bij de plaatselijke Sparta boer nieuwe papieren aangevraagd, koste 35 euro, en nu is de Rabbit een Belg geworden. :lol:
(Het was de eerste Jubileum Rabbit die de fietsenmaker ooit had gezien )

Toen moest er veel gesloopt en gesleuteld worden ,zelf dus en niet bij de fietsenmaker ,zonder de nodige kennis .
Gelukkig zat er ook een 499 blok onder met hand start en Bing carburator dus ik had een werkend voorbeeld .
Kwam veel problemen tegen waar ik geen oplossing voor had,ben toen gaan Googelen en ben zo jullie Forum tegen gekomen.
Dat was de redding !,heb het Forum van voor naar achter en van achter naar voor door geploegd ,en al de info gevonden die ik nodig had .

Met deze Dank voor jullie geweldig uitgebreide Forum, waar als je even zoekt zo ongeveer alles kan vinden wat je nodig hebt om je Metje rijdend te houden.

De Rabbit loop onder tussen als een zonnetje ,mede dankzij jullie !

:)

Afbeelding
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Eh graag gedaan namens het forum? Leuk om je verhaal zo te lezen, verhalen als die van jou zijn (wat mij betreft) altijd welkom op het forum ;)
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gast

Bericht door Gast »

Welkom, Rabbit, en
quote: ( met een paar reparaties uiteraard bij de fietsemaker) .
BBBBbbbrrrrrrrrrrr....
fietsenmakers en Metjes gaan niet samen, legio de verhalen die de eigenaar
emmers met geld hebben gekost, en het probleem dat maar bleef... :evil:
Ook wel, je metje kwam terug met de losse onderdelen in een emmer,
met de toelichting " Dit ding is de pijs van het papier van de nota niet waard"
(Koude rillingen)
bikemaster

Bericht door bikemaster »

Welkom Rabbit

Ik sluit me helemaal bij snorrie aan, leuk om je verhaal te lezen en welkom op het enige echte spartamet forum van Nederland.

brrrr fietsenmakers, waarom noemen we hier in Nederland iemand die er niets van bakt een fietsenmaker hoe zal dat toch komen :wink:
Met een hamer past alles /tand
Rabbit

Bericht door Rabbit »

Deze fietsenmaker valt wel mee .
In al de jaren nooit in prijs overvragen .
Nu met mijn Rabbit heeft die alle moeite gedaan om 2� hands onderdelen te zoeken en voor een prikje te verkopen .
Hele boven stuk van een Bing carburator met goede gas schuif voor 5 euro , ,het membraan was wel rot maar verder was het prima .
Benzine kraantje 5 euro .
En de rest van de carburateur ultrasoon gereinigd voor nop, das toch netjes .

Heb van hem ook de tip gekregen om de tank van de Rabbit in een emmer met heet water en een handvol Biotex te zetten en een nacht te laten weken,en dat werkte top ,die hele smurrie die er in zat kwam mooi los .
Ook van hem het adres gekregen van een collega van hem in Budel (NL) die volop nieuwe Met onderdelen op voorraad had .

Nee deze fietsen boer vind het leuk dat er mensen zijn die nog met een Metje rond rijden.
:D
Prutser-2009
Erelid

Bericht door Prutser-2009 »

Welkom op het forum

Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=736
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
ook van mij een welkomen...
mooie Jubilee heb je da.....
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

De meeste fietsenmakers kunnen alleen, ja fietsen maken en hebben niks met brommers. Wat je moet zoeken is een die het allebei kan (al kan je het het beste zelf doen het scheelt je geld+je leert+ je neemt de tijd en weet wat je doet) Hier in de buurt bijv zit er een die zowel brommers als fietsen doet (ook spartamets) dit zijn ook die Oldskool monteurs (50+ers) en die weten echt wel wat ze doen. Ik haal me onderdelen er altijd omdat ik via internet bestellen nooit zo zie zitten.

Meestal kan je al horen aan de monteur zelf of hij verstand heeft of niet.

Verder wil ik zeggen ook al ben je niet zo handig probeer het eerst zelf!
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Rabbit

Bericht door Rabbit »

Dank voor het warme welkom van jullie allemaal !

Als ik iets niet kan vinden of niet weet hoe iets te doen zal ik het zeker niet na laten om het aan jullie te vragen !
De praktijk ervaring die hier onder jullie zit is enorm ,daar houdt ik mijn Rabbit en DLX nog jaren mee aan de praat .

Nog een prettig weekeinde ! /spm
Plaats reactie