Pagina 1 van 2
Vraagjes
Geplaatst: 15-05-2016 16:08
door reitsma
Hallo,

Hier kun je zien dat het trekkapje teveel overlapt, wat doe ik fout?
Ik heb wat onderdelen over gezet op een blokje zonder decompresseur. Hij wil nog niet goed lopen. Wie kan mij uitleggen hoe het tussen de carburateur en cilinder zit met die membraanplaat? Je hebt ook verschillende voor met/zonder decompresseur?
Alvast bedankt[/img]
Geplaatst: 15-05-2016 18:13
door Snorfietsmafia
Lijkt erop dat je een te lange trekstarterkap hebt, de oudere blokken hadden een kortere trekstarterkap. Dus ik ben bang dat je even een bezoekje aan MP moet brengen.
Geplaatst: 15-05-2016 18:35
door Vrotkees
je hebt een langere kap van een 299-499 blokje erop zitten
de 099 en 199 blokjes zijn iets kleiner en hebben ook een kortere trekkap
de inlaatmembranen van een 099 en 199 blokje zijn ook dunner.
Je hoeft alleen maar de kap te vervangen het hele binnenwerk van de trekkap kun je overzetten
Geplaatst: 15-05-2016 19:04
door reitsma
Oke, kan ik niet een stuk van die kap afhalen? Heb er namelijk nog wel een paar liggen. Maar hoe zit het nou precies met die membraan plaat? Daar moet achter ook een pakking toch?
Geplaatst: 15-05-2016 19:06
door Snorfietsmafia
Klopt, achter de membraamplaat moet ook een pakking zitten. Of de kap afzagen zo goed idee is weet ik niet, maar u kunt het wellicht proberen.
Ik zou gewoon op MP een kap zoeken van een 099 of 199, of desnoods een compleet blokje.
Geplaatst: 15-05-2016 19:29
door SpartaJet
Vrotkees schreef:
de inlaatmembranen van een 099 en 199 blokje zijn ook dunner.
Zijn die uitwisselbaar?
Ik kwam tussen mijn spullen ook dunne regen en die zien er wel wat strakker uit qua doorstroming. Wat zijn de voor- en nadelen van beide?
Geplaatst: 15-05-2016 20:38
door Vrotkees
geen stuk van die kap afhalen.
die kappen zijn op het eind anders dan past het luchtfilterhuis niet meer.
de 099 en 199 inlaatmembranen kun je niet monteren op een 299 en verder. de carburateur sluit dan niet aan tegen het carter.
je kunt wel op een 099 en 199 blokje de dikke membranen monteren.
dan komt de carburateur verder van het blokje te staan en moet je wel de gas en chokekabel verlengen.
Geplaatst: 16-05-2016 10:07
door reitsma
Oke, en dan moet je de uitgang van de decompresseur van de membraanplaat even dicht maken bij de 199? Want anders lek je daar lucht lijkt me
Geplaatst: 16-05-2016 21:06
door SpartaJet
Vrotkees schreef:
de 099 en 199 inlaatmembranen kun je niet monteren op een 299 en verder. de carburateur sluit dan niet aan tegen het carter.
je kunt wel op een 099 en 199 blokje de dikke membranen monteren.
dan komt de carburateur verder van het blokje te staan en moet je wel de gas en chokekabel verlengen.
Dank je wel. Scheelt weer falen :lol:
Geplaatst: 16-05-2016 21:11
door reitsma
Heb een probleem er bij... Spoel is los geschoten tegen het vliegwiel aan.. Gevolg dat de spoel verband is en het vliegwiel uitgezet..
Moet er nu een nieuw vliegwiel op?