Volgende dag wil ie niet meer...
Geplaatst: 06-05-2016 20:56
Hoi Spartamet liefhebbers,
Ik heb nu zo iets vreemd met mijn Spartamet...
De ene dag loopt ie als een zonnetje, lekker stukje gereden en thuis weer weggezet.
Volgende dag is ie niet meer vooruit te branden...
Ik heb er een zelfgebouwde CDI in zitten zoals op het forum beschreven waarmee hij echt goed liep.
Wisselen van CDI brengt overigens geen verbetering.
Hij heeft geen trekkracht, komt amper op toeren en viertakt in het bovenste bereik dus ik zou zeggen te weinig lucht. Dit zie je ook aan de bougie.
Daar waar deze eerst mooi lichtbruin was is ie nu wat donkerder, nog niet zwart...
Luchtfilter verwijderd... geen verschil.
Chokeklep staat helemaal open.
Even het onderste slangetje van het decoventiel afgestopt, geen verschil.
Even wat gegevens:
- Blokje 499
- NGK bougie, 0,5mm op het oog
- Carb (Bing standaard) gewisseld, geen verschil
- Flatterventiel lijkt in orde. Zit op z'n plaats en sluit denk ik best goed af
- Smering 1:80, hierop lopen de andere 2 Spartametjes hier ook prima
- Brandstofslang nieuw en filter nieuw
- Olie zit er voldoende in
- Remmen staan niet vast
- Uitlaat nieuw, ca 3 weken oud
Ik heb dus niets veranderd en toch loopt ie van de ene op de andere dag, ehh hoe zal ik dit netjes zeggen?...

Hebben jullie nog wat goede tips?
Alvast bedankt.
Ik heb nu zo iets vreemd met mijn Spartamet...
De ene dag loopt ie als een zonnetje, lekker stukje gereden en thuis weer weggezet.
Volgende dag is ie niet meer vooruit te branden...

Ik heb er een zelfgebouwde CDI in zitten zoals op het forum beschreven waarmee hij echt goed liep.
Wisselen van CDI brengt overigens geen verbetering.
Hij heeft geen trekkracht, komt amper op toeren en viertakt in het bovenste bereik dus ik zou zeggen te weinig lucht. Dit zie je ook aan de bougie.
Daar waar deze eerst mooi lichtbruin was is ie nu wat donkerder, nog niet zwart...
Luchtfilter verwijderd... geen verschil.
Chokeklep staat helemaal open.
Even het onderste slangetje van het decoventiel afgestopt, geen verschil.
Even wat gegevens:
- Blokje 499
- NGK bougie, 0,5mm op het oog
- Carb (Bing standaard) gewisseld, geen verschil
- Flatterventiel lijkt in orde. Zit op z'n plaats en sluit denk ik best goed af
- Smering 1:80, hierop lopen de andere 2 Spartametjes hier ook prima
- Brandstofslang nieuw en filter nieuw
- Olie zit er voldoende in
- Remmen staan niet vast
- Uitlaat nieuw, ca 3 weken oud
Ik heb dus niets veranderd en toch loopt ie van de ene op de andere dag, ehh hoe zal ik dit netjes zeggen?...

Hebben jullie nog wat goede tips?
Alvast bedankt.