Pagina 1 van 2

Pijpje carburateur

Geplaatst: 22-12-2015 16:11
door blauwlap
Hoe zet ik het pijpje wat 7 mm moet uitsteken omhoog want die staat nu op 5 mm. :?
Terug duwen is meestal nodig maar hier zit er een te ver er in. Heb hem niet per ongeluk te ver geduwd maar maak de carburateur los omdat hij lekte en zie dat die zo staat. (en een kapotte pakking). :(

Geplaatst: 22-12-2015 17:18
door spartarie
Het messing buisje inklemmen in de bankschroef.
Gebruik aluminium spanplaten met V groef om te voorkomen dat het buisje beschadigt. Met beleid vastklemmen !
Kan ook in een boorkop denk ik, eerst het buisje omwikkelen met een strookje tape.
Dan het carb.huis vastpakken en met een draaiende beweging naar je toe trekken.

Geplaatst: 22-12-2015 21:42
door Knutselsmurf
Druk een boor of zoiets in het buisje dan kan je het inklemmen zonder
het plat te knijpen.
Dan zoals Spartaknie zegt... :roll:
Overigens is het niet zo erg als het iets te diep staat!

Geplaatst: 22-12-2015 23:07
door blauwlap
Met voorzichtig klemmen in de bankschroef, tussen 2 stukjes hout is het omhoog werken gelukt.
Metje startte weer goed en proefritje ook geslaagd. Nu afwachten wat die morgen doet.
Zit al een tijd te klooien met dat ding, nakijken, schoonmaken, onderdelen vervangen en telkens start die goed nadat alles weer in elkaar zit maar de volgende dag is het hopeloos, tig keer trekken en eindelijk gaat die aan.
Vandaag zag ik wat benzine liggen dus carburateur eraf gehaald. Toen ik die loshaalde liep er benzine uit het spruitstuk. Heb de bougie eruit gehaald en trok aan het startkoord en de benzine spetterde uit het bougiegat en uit het spruitstuk. /shit

Geplaatst: 23-12-2015 00:16
door Vrotkees
Het zijn de kleinste dingen die je het grootste ongemak geven.
Gelukkig zijn we allemaal lid hier van de bond VOOR het vloeken :twisted:

Geplaatst: 24-12-2015 23:20
door blauwlap
M'n metje start weer goed en geen lekkage meer.
Vanmorgen liep die meet een keer trekken zonder choke te gebruiken.
Het slechte starten is gelukkig voorbij. Deze met startte al slechter dan de andere metjes maar zo slecht als de laatste tijd niiet.
Nu denk ik dat ik het alstijd slechter starten gevonden heb.
Ik wilde de de ontsteking vervangen maar toen ik die aan het losdraaien was vie me iets op. Ik had kort geleden bij het rondkijken op het forum een foto gezien van een gemonteerde motoplat ontsteking en ik heb ook een motoplat en deze zit anders zo te zien. Dus laptop in de schuur aan en zoeken naar de foto
Afbeelding
Deze dus
ja hoor bij mij zat hij onderste boven gemonteerd. Heb het ding al enkele jaren maar nooit ernaar gekeken alleen doorgemeten of die wel 100 ohm aanngaf en op de juiste afstand stond dus dan is die goed, ging ik vanuit. Heb de ontsteking zelf nooit los gehad.
Nu dus wel Heb hem omgedraaid en gemonteerd en met m'n gerepareerde carburateur had het gewenste effect :) in een keer starten en lopen. /adi

Geplaatst: 25-12-2015 13:38
door Knutselsmurf
Goed kijken en nadenken, dan kom je er wel!

Geplaatst: 27-12-2015 16:52
door Vrotkees
Iedereen heeft recht op soms een vlaag van verstandsverbijstering te hebben :lol:

1 voordeel dit doe je NOOIT meer verkeerd /spm

Geplaatst: 04-02-2016 15:59
door Marijn
Bij mij zit dit buisje los.
Bij 4.5 mm gaat het pas weer strak zitten.
Kan ik dit buisje omdraaien, want dan gaat die er wel strak in
Of zijn er andere oplossingen?
Afbeelding

Geplaatst: 04-02-2016 16:36
door Vrotkees
Je kunt het buisje andersom monteren.

Maar ik heb het vermoeden dat dat in dit geval niet de oplossing zal zijn.
De speling tussen buisje en carburateur huis lijkt te groot geworden te zijn.

Je kunt proberen het buisje met loctite op de juiste afstand te monteren.

Persoonlijk zou ik de carburateur ombouwen naar directe invoer.
Dan is het uitsteken van het buisje i.v.m. het benzine membraan niet meer van belang