Door vorige eigenaar verklote en verpeste saxonette luxus.
Geplaatst: 16-08-2014 20:50
Ben bezig met de Saxonette van Miranda goed aan het draaien te krijgen.
Van de buitenkant een supermooie fiets met alles erop en eraan. inwendig een nachtmerrie.
Wist niet dat een vorige eigenaar (75+) een Sachs motortje zo kon verklooien en verpesten. /shit /soo
De accu had de vorige eigenaar al opgeblazen door deze aan de snel lader te hangen voor de verkoop het waren accu tonnetjes i.p.v. cellen, zwart i.p.v. geel. en de oplaadkabels extra krokant korstje
Het probleem waar alles mee begon.
Het 302 blokje liep gewoon als je startte 1-2 minuten of zo lang als je volgas bleef geven even gas los dan zeikte de benzine uit het luchtfilter en verzoop de motor.
Carburateur goed schoon gemaakt membraan was goed buisje was goed. aan de benzine slang gehangen.
benzine zeikte net zo hard uit de luchtfilter aansluiting als uit de benzineslang zelf.
Vlotter dichte niet af, andere vlotter dichte ook niet af. wat bleek was er lomp met iets in de zitting van de vlotter geramd kon nooit goed afdichten.:?
Ander carburateur huis erop gezet vlotter dicht af en alles was dicht :lol:
Handstart extra op de elektrische start gemaakt, vliegt me de veer van de kabelschijf als spaghetti om de oren, na veel geklooi veer erop gekregen blijkt dat ik die verkeerd om erop gezet heb :oops:
weer loshalen en veer goed om erop zetten.
Starten blokje liep weer maar spoot 30-40 cm een benzine nevel achter via het luchtfilter naar buiten motor verzoop weer en stopte :shock:
Hier is duidelijk iets heel goed mis :cry:
achterwiel onder de saxonette vandaan gehaald kettingkast was natuurrlijk met plakband en tyraps vastgezet :twisted:
Blokje opengemaakt ( gelukkig ben ik lid van de bond VOOR het vloeken ) diepe krassen in de cilinder en zuiger.
wat heeft die oetlul nou gedaan de zuigerveer VERKEERD om op de zuiger gezet. gloeiende gloeiende @^&%$##*( piep piep.
Krukas, aandrijfas en koppeling waren gelukkig in orde.
andere carterdelen gepakt met bijpassende zuiger zonder krassen en hele blokje opnieuw opgebouwd.
Achterwiel onder de saxonette gehangen. blokje loopt als een tierelier na 1 keer trekken valt uit en benzine zeikt uit de luchtfilter aansluiting carburateur ik dacht dat ik gek werd :twisted: /haartrekken
Carburateur weer open alles controleren alles ziet er goed uit waar lekt dat kreng dan GVD grrrrrrrrrr . /help
Buisje op 7-8 mm teruggeduwt andere O ring erop gezet die strakker was.
Carburateur Ingebouwd zeikt nog benzine /soo
Carburateur weer uitelkaar zoeken en door puur toeval erachter gekomen.
wat blijkt nu zit stiftje van inlaatmembraan half los. als je membraan vasthoud en stiftje, draait stiftje niet. hou je alleen stiftje vast draait stiftje wel.
lekte dus benzine via bovenkant membraan via stiftje de carburateur in /help :shock:
carburateur weer ingebouwd motortje loopt als een tierelier lekt niet valt weer uit en is niet meer aan te krijgen.
Bougie zeiknat geen vonk op de bougie Spoel nagemeten spoel kapot /soo
spoel zat ook vol met tyraps krimpkousjes en goedkope knelverbindingen.
achter het kapje van de elektrische start was ook al een hoop ellende zichtbaar in den vlugge ( schotelveer verkeerd om geen veer op start as )
Andere spoel erop gezet kreng loopt als een tierelier valt weer uit, niet meer aan te krijgen.
Krijgt dat kreng ineens geen benzine meer bougie is kurkdroog :shock:
Heb het achterwiel nu thuis om alles eens goed na te kijken.
iets zie ik over het hoofd of er is weer iets kapot gegaan :cry:
Van de buitenkant een supermooie fiets met alles erop en eraan. inwendig een nachtmerrie.
Wist niet dat een vorige eigenaar (75+) een Sachs motortje zo kon verklooien en verpesten. /shit /soo
De accu had de vorige eigenaar al opgeblazen door deze aan de snel lader te hangen voor de verkoop het waren accu tonnetjes i.p.v. cellen, zwart i.p.v. geel. en de oplaadkabels extra krokant korstje
Het probleem waar alles mee begon.
Het 302 blokje liep gewoon als je startte 1-2 minuten of zo lang als je volgas bleef geven even gas los dan zeikte de benzine uit het luchtfilter en verzoop de motor.
Carburateur goed schoon gemaakt membraan was goed buisje was goed. aan de benzine slang gehangen.
benzine zeikte net zo hard uit de luchtfilter aansluiting als uit de benzineslang zelf.
Vlotter dichte niet af, andere vlotter dichte ook niet af. wat bleek was er lomp met iets in de zitting van de vlotter geramd kon nooit goed afdichten.:?
Ander carburateur huis erop gezet vlotter dicht af en alles was dicht :lol:
Handstart extra op de elektrische start gemaakt, vliegt me de veer van de kabelschijf als spaghetti om de oren, na veel geklooi veer erop gekregen blijkt dat ik die verkeerd om erop gezet heb :oops:
weer loshalen en veer goed om erop zetten.
Starten blokje liep weer maar spoot 30-40 cm een benzine nevel achter via het luchtfilter naar buiten motor verzoop weer en stopte :shock:
Hier is duidelijk iets heel goed mis :cry:
achterwiel onder de saxonette vandaan gehaald kettingkast was natuurrlijk met plakband en tyraps vastgezet :twisted:
Blokje opengemaakt ( gelukkig ben ik lid van de bond VOOR het vloeken ) diepe krassen in de cilinder en zuiger.
wat heeft die oetlul nou gedaan de zuigerveer VERKEERD om op de zuiger gezet. gloeiende gloeiende @^&%$##*( piep piep.
Krukas, aandrijfas en koppeling waren gelukkig in orde.
andere carterdelen gepakt met bijpassende zuiger zonder krassen en hele blokje opnieuw opgebouwd.
Achterwiel onder de saxonette gehangen. blokje loopt als een tierelier na 1 keer trekken valt uit en benzine zeikt uit de luchtfilter aansluiting carburateur ik dacht dat ik gek werd :twisted: /haartrekken
Carburateur weer open alles controleren alles ziet er goed uit waar lekt dat kreng dan GVD grrrrrrrrrr . /help
Buisje op 7-8 mm teruggeduwt andere O ring erop gezet die strakker was.
Carburateur Ingebouwd zeikt nog benzine /soo
Carburateur weer uitelkaar zoeken en door puur toeval erachter gekomen.
wat blijkt nu zit stiftje van inlaatmembraan half los. als je membraan vasthoud en stiftje, draait stiftje niet. hou je alleen stiftje vast draait stiftje wel.
lekte dus benzine via bovenkant membraan via stiftje de carburateur in /help :shock:
carburateur weer ingebouwd motortje loopt als een tierelier lekt niet valt weer uit en is niet meer aan te krijgen.
Bougie zeiknat geen vonk op de bougie Spoel nagemeten spoel kapot /soo
spoel zat ook vol met tyraps krimpkousjes en goedkope knelverbindingen.
achter het kapje van de elektrische start was ook al een hoop ellende zichtbaar in den vlugge ( schotelveer verkeerd om geen veer op start as )
Andere spoel erop gezet kreng loopt als een tierelier valt weer uit, niet meer aan te krijgen.
Krijgt dat kreng ineens geen benzine meer bougie is kurkdroog :shock:
Heb het achterwiel nu thuis om alles eens goed na te kijken.
iets zie ik over het hoofd of er is weer iets kapot gegaan :cry: