Wil me even voorstellen . Ik ben Rabbit
Geplaatst: 27-10-2012 11:42
Ben 56 jaar en woon in Lommel net over de Nederlandse grens ,en zo als dat hier in Belgi� heet, met pre pensioen.
Heb altijd met vrachtwagen gereden voor een Japans bedrijf in Antwerpen en kwam zo in heel Nederland, Luxemburg,Frankrijk ,en uiteraard Belgi� .
Heb prettige ervaringen overgehouden aan die routes door Nederland.
Ben al van 1998 een blijde Spartamet rijder ,
Heb toen mijn eerste Met gekocht van een oude dame die deze bij de fietsenmaker had gekocht ,en na dat deze het Metje bij haar thuis had afgeleverd had ze er ��n keer opgereden, naar de hoek van de straat en kwam te voet met het Metje aan de hand weer terug gelopen , ze durfde er niet meer op rijden .
Metje belande in de schuur en bleef daar 2 jaar staan ,toen werd het Metje te koop gezet en heb hem toen voor de helft van de nieuw prijs gekocht.
Mijn Spartam�t DLX met een 499 blok ,elektro start,en stop licht, loopt nog steeds
( met een paar reparaties uiteraard bij de fietsemaker) .
Maar om dat ik nu tijd in overvloed heb ,was al een hele tijd op zoek naar een Jubileum Rabbit ( heb die op mijn routes door Nederland een paar keer had gezien en was er helemaal weg van )
Heb die uiteindelijk in Nederland gevonden (Waddingsveen) een Jubileum versie, mooi rode metallic lak met witte wielen ,helemaal in de originele staat.
Die Rabbit had 6 jaar niet meer gelopen ,en daar voor ook niet veel ,met de nodige gevolgen dus.
En met een blauwe nummerplaat ,moest dus uitgevoerd worden bij het RDW
in Waddingsveen dat was geen probleem en kosten niets.
In Belgi� bij de plaatselijke Sparta boer nieuwe papieren aangevraagd, koste 35 euro, en nu is de Rabbit een Belg geworden. :lol:
(Het was de eerste Jubileum Rabbit die de fietsenmaker ooit had gezien )
Toen moest er veel gesloopt en gesleuteld worden ,zelf dus en niet bij de fietsenmaker ,zonder de nodige kennis .
Gelukkig zat er ook een 499 blok onder met hand start en Bing carburator dus ik had een werkend voorbeeld .
Kwam veel problemen tegen waar ik geen oplossing voor had,ben toen gaan Googelen en ben zo jullie Forum tegen gekomen.
Dat was de redding !,heb het Forum van voor naar achter en van achter naar voor door geploegd ,en al de info gevonden die ik nodig had .
Met deze Dank voor jullie geweldig uitgebreide Forum, waar als je even zoekt zo ongeveer alles kan vinden wat je nodig hebt om je Metje rijdend te houden.
De Rabbit loop onder tussen als een zonnetje ,mede dankzij jullie !
:)

Heb altijd met vrachtwagen gereden voor een Japans bedrijf in Antwerpen en kwam zo in heel Nederland, Luxemburg,Frankrijk ,en uiteraard Belgi� .
Heb prettige ervaringen overgehouden aan die routes door Nederland.
Ben al van 1998 een blijde Spartamet rijder ,
Heb toen mijn eerste Met gekocht van een oude dame die deze bij de fietsenmaker had gekocht ,en na dat deze het Metje bij haar thuis had afgeleverd had ze er ��n keer opgereden, naar de hoek van de straat en kwam te voet met het Metje aan de hand weer terug gelopen , ze durfde er niet meer op rijden .
Metje belande in de schuur en bleef daar 2 jaar staan ,toen werd het Metje te koop gezet en heb hem toen voor de helft van de nieuw prijs gekocht.
Mijn Spartam�t DLX met een 499 blok ,elektro start,en stop licht, loopt nog steeds
( met een paar reparaties uiteraard bij de fietsemaker) .
Maar om dat ik nu tijd in overvloed heb ,was al een hele tijd op zoek naar een Jubileum Rabbit ( heb die op mijn routes door Nederland een paar keer had gezien en was er helemaal weg van )
Heb die uiteindelijk in Nederland gevonden (Waddingsveen) een Jubileum versie, mooi rode metallic lak met witte wielen ,helemaal in de originele staat.
Die Rabbit had 6 jaar niet meer gelopen ,en daar voor ook niet veel ,met de nodige gevolgen dus.
En met een blauwe nummerplaat ,moest dus uitgevoerd worden bij het RDW
in Waddingsveen dat was geen probleem en kosten niets.
In Belgi� bij de plaatselijke Sparta boer nieuwe papieren aangevraagd, koste 35 euro, en nu is de Rabbit een Belg geworden. :lol:
(Het was de eerste Jubileum Rabbit die de fietsenmaker ooit had gezien )
Toen moest er veel gesloopt en gesleuteld worden ,zelf dus en niet bij de fietsenmaker ,zonder de nodige kennis .
Gelukkig zat er ook een 499 blok onder met hand start en Bing carburator dus ik had een werkend voorbeeld .
Kwam veel problemen tegen waar ik geen oplossing voor had,ben toen gaan Googelen en ben zo jullie Forum tegen gekomen.
Dat was de redding !,heb het Forum van voor naar achter en van achter naar voor door geploegd ,en al de info gevonden die ik nodig had .
Met deze Dank voor jullie geweldig uitgebreide Forum, waar als je even zoekt zo ongeveer alles kan vinden wat je nodig hebt om je Metje rijdend te houden.
De Rabbit loop onder tussen als een zonnetje ,mede dankzij jullie !
:)
