Pagina 1 van 2
BSA Thunderbolt 650CC bouwjaar 1971
Geplaatst: 16-10-2012 17:30
door drifter
Naast mijn metje ben ik zo'n 20 jaar geleden in het bezit gekomen van deze motor. Zijn diensttijd begonnen in het leger van Jordani�, en behoorlijk in de kreukels en vol met woestijnzand via motorsloperij Leo Schuil uit Leeuwarden in mijn bezit gekomen voor 650 harde guldentjes.
Na een jaar van sleutelen en weet ik hoeveel onderdelen markten weer aan de praat gekregen. Toch niet tevreden met het resultaat heb ik hem na een paar jaar weer gesloopt, het blok naar SRM in Engeland gebracht alwaar een volledige revisie heeft plaatsgevonden. Nu ben ik bezig met het poedercoaten van de frame onderdelen en het diverse spuitwerk en het vervangen van alle boutjes en moertjes in RVS en de velgen/spaken en spatborden ook in RVS.De orginele kleuren vond ik niet mooi( frame ivoor kleur en de tank ivoor met vies groen) en heb nu de combinatie diepzwart en zilverkleur. Ik hoop dat ik hem volgend voorjaar weer rijdende te krijgen.
Groet Wilt.
Zie foto's beneden
Geplaatst: 17-10-2012 02:50
door Prutser-2009
Je hebt een mooie ruime werkplaats, en een leuk project, pas wel op met rvs boutjes en moeren, je kunt ze niet overal gebruiken omdat rvs niet rekt maar ineens afscheurt.
Mark
Geplaatst: 17-10-2012 08:28
door bikemaster
Mooi ding Wilt heel erg mooi, jammer van de kleine plaatjes deze motor mag je best in het groot showen
als je daar niet groter kan uploaden kun je bv hier eens proberen photobucket.com
hopelijk kom ik je het komende voorjaar een keer tegen kan ik de bike even op ware grote bewonderen 8)
Mijn projekt BSA
Geplaatst: 17-10-2012 10:20
door drifter
Zo komt ie wat mooier uit en ook meteen de rotzooi een beetje opgeruimd,
waar een foto nemen al niet goed voor is zullen we maar denken.
Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang.
Bedankt voor het compliment en die tip van Mark zal ik zeker in acht nemen.
Groet Wilt.

Geplaatst: 17-10-2012 10:45
door Prutser-2009
Oh ander tip/ideetje, maak van wat hout een gereedschap tafeltje die je weg kan rijden, dan hou je het rondom de motor opgeruimd en zie je meteen of er iets valt van de motor af.
Ik wou dat ik zo'n werkplaats had voor de motor/auto, ik moet alles in een klein schuurtje achter het huis doen of buiten langs het huis.
Mark
Geplaatst: 17-10-2012 11:00
door Gast
KWIJLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst: 17-10-2012 11:30
door drifter

Ja dat zou ik weleens kunnen maken want ik ben wel eens wat vaker kwijt
Mark en ik ben ook zeer content met mijn werkplaats die ik samen met een collega heb gebouwd geheel geisoleerd, zomers lekker koel en in de winter
met een kacheltje in no time warm.
Het nadeel is weer hoe groter hoe meer rotzooi je aanhaald, een rare ziekte is dat verzamelen, en er word een hoop in gekwijld natuurlijk haha...
Heb trouwens nog contakt met Harry gehad over die sportuitlaat die komt morgen binnen dus alweer gekwijllll.
Geplaatst: 17-10-2012 15:25
door Snorfietsmafia
Dat is nog is een mooie Motor. Idd jammer dat de foto,s wat klein zijn. Een echte OldSkool bike was het bouwjaar eigelijk?
En wat ruimte betreft is idd waar hoe meer ruimte je hebt hoe meer ''troep'' je in huis haalt XD.
Geplaatst: 17-10-2012 18:23
door freerider
Hoi Snor, ik weet niet welke eisen Connexxion aan je ogen stelt, maar het staat er toch echt luid en duidelijk boven.......

Geplaatst: 17-10-2012 22:15
door drifter
H� collega cxx, op het kenteken staat 1969 maar dat klopt niet, volgens de geleerden is ie van 70 of 71....