Hoi,
saxonetje schreef:Wel die veergroef goed uitkoeteren, Ruud!
Die veer moet wel helemaal in de groef passen, na een tijdje bakt het weer wel vol, maar nooit meer dan de betreffende veer kan hebben.
Als je zonder uitkrabben een nieuwe veer plaatst, dan loop je het risico dat ie te hard tegen de cilinderwand drukt, dan drukt ie zichzelf of de wand stuk.
Heb de zuiger met een stukje hard plastik schoon gemaakt de oude zuigerveer ff gebroken
en met zo'n stukje zuigerveer de groef schoongemaakt, zag nog wat bij de borging zitten.
Mark schreef:inderdaad groef waar de zuigerveer inzit goed schoonmaken, een zuiger kan heel lang mee tot hij diepe groeven gaat vertonen of scheurtjes,
kijk heel goed aan de binnenkant rond de plek waar de pistonpen doorheen gaat of daar scheurtjes zitten.
Heb jullie tips in acht genomen en zo te zien is op de afb. naar mijn idee alles in orde.
saxonetje schreef:En nu: Metje pakken en naar buiten!
Sorry voor de late reactie, maar ben nu net thuis, vandaar nu pas antwoord ;-)
Ben bij leverancier van pakkingen/keerringen/etc.
HIER even geweest en het over de keerring zonder stoflip gehad.
!!Men was blij met de info en gaan het setje aanpassen!!
Heb gelijk een zuigerveer meegenomen en daar heb ik een vraag over nu moet zoiets inlopen dacht ik zo
hoe doe je dat het beste met wat voor snelheid en afstand voor moeders weer kan gassen ;-)
Alvast een voorproefje uuhh... ja ik weet het, een beetje veel had ff geen injectiespuitje.
Hier
https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=643 hoeveel vloeibarepakking gebruiken
en welke met schitterende afbeeldingen te zien, zoveel dus (afb. Bernd \ Sachs renner)

Hoor graag over hoe het inlopen van de zuigerveer.