Aardig oftopic, Kees.
Ik herinner me dat we een brandblusser hadden omgebouwd, waar weet niet meer wat en hoe.
En Pret:
Als je stilstaat en je geeft gas om te gaan rijden, gaat je Met dan bokken of stoten?
Zo ja, dan zijn het de aandrijfpallen.
Met krijgt plotseling te weinig lucht!
Hij bokt niet bij het wegrijden zonder trappen, maar trilt dan redelijk en maakt een soort zagend geluid. En dat zagen en trillen komt met vlagen zegmaar. Is dus niet constant, maar zaag, zaag, zaag. Bij de 15 km/u komt er 1 flinke bok/doorhapping, waarna hij hem beter pakt en trekt ie zonder problemen door naar z'n top.Ko de Dorpsgek schreef:Aardig oftopic, Kees.
En Pret:
Als je stilstaat en je geeft gas om te gaan rijden, gaat je Met dan bokken of stoten?
Zo ja, dan zijn het de aandrijfpallen.
Maar gelijk bokken of happen bij het minste gas doet hij eigenlijk niet. Wel zo'n klap bij het wegrijden. Maar ook dat is soms wel, soms niet (meestal wel). Die klap bij het wegrijden, zijn sowiezo je naafpallen, had ik opgezocht. Of dat zagen en de 15km/u-bok ook van de pallen komen, betwijfel ik eigenlijk. Maar ik wacht op jouw oordeel. :P
Pret, op de Spartamet
Even een Update,
Gisteren de buitenband vervangen (was echt aan vervanging toe). Afijn, wiel eruit, band vervangen, wiel terug.
Tijdens het rijden merkte ik dat de frequentie van het zagende geluid en de bok bij 15km/u ineens een stuk minder was. En als het metje wel begon te zagen bij het optrekken, klonk dit minder ernstig dan voorheen.
Verder loopt hij motorisch echt super!
Gisteren de buitenband vervangen (was echt aan vervanging toe). Afijn, wiel eruit, band vervangen, wiel terug.
Tijdens het rijden merkte ik dat de frequentie van het zagende geluid en de bok bij 15km/u ineens een stuk minder was. En als het metje wel begon te zagen bij het optrekken, klonk dit minder ernstig dan voorheen.

Verder loopt hij motorisch echt super!

Pret, op de Spartamet