Niet verder dan 23km/u
Even een update. Vandaag de carburateur eraf gehaald vanwege het probleem met het kromgetrokken carb. huis. En hij was goed "krom" toen ik hem eraf haalde.
Ik "stierf" van de honger, dus even lekker een eitje gebakken etc.
Kijk ik naar m'n carb. huis, nadat ik geluncht had, en huh? Bijna weer recht getrokken?!!! /hat
Ik zou niet weten hoe het mogelijk is, maar ik zag bijna geen bochten meer in de raakvlakken en de O-ring paste weer zoals hij altijd deed.
Nu teruggeplaatst en de schroeven niet te hard aangedraaid, gewoon vast en dan een mini-tikje erbij.
Ik "stierf" van de honger, dus even lekker een eitje gebakken etc.
Kijk ik naar m'n carb. huis, nadat ik geluncht had, en huh? Bijna weer recht getrokken?!!! /hat
Ik zou niet weten hoe het mogelijk is, maar ik zag bijna geen bochten meer in de raakvlakken en de O-ring paste weer zoals hij altijd deed.
Nu teruggeplaatst en de schroeven niet te hard aangedraaid, gewoon vast en dan een mini-tikje erbij.
Pret, op de Spartamet
Kromme carburateur komt omdat iemand als een lompe herder de bouten aangehengst heeft. /\
je zet alles onder spanning.
Als je de carburateur los haalt is komt de spanning vrij en kan ie terugveren.
Heb je een kromme carburateur zet hem een uurtje onder spanning in een bankschroef ( wel met aluminium of houten bekken :!:)
moet je zien hoe mooi recht ie weer word.:lol:
wat met lomp geweld krom is gehengst moet je ook met lomp geweld recht hengsten :mrgreen:
je zet alles onder spanning.
Als je de carburateur los haalt is komt de spanning vrij en kan ie terugveren.
Heb je een kromme carburateur zet hem een uurtje onder spanning in een bankschroef ( wel met aluminium of houten bekken :!:)
moet je zien hoe mooi recht ie weer word.:lol:
wat met lomp geweld krom is gehengst moet je ook met lomp geweld recht hengsten :mrgreen:
Ik heb van de week een gebruikte Carb. gekocht het is een TK maar die had exact het zelfde euvel als die van jou Pretmet, krom als een hoepel.
Ik heb hem helemaal gestript en een setje speciale onderdelen van Drager gekocht voor directe benzine invoer, maar dus ook na een paar uur gezien dat ie veel rechter was dan toen ik hem uitelkaar haalden. De kromming was meer dan 1 1/2 mm voor demontage en minder dan en 1/2mm na demontage, loont het nu om hem alsnog te vlakken???
De reden dat ik over het vlakken mijn vragen heb is dat als je hem vlakt je er toch materiaal vanaf haalt en dus ZWAKKER maakt.
Ik denk dat het idee van Vrotkees toch wel de beste manier zou zijn om hem weer recht te krijgen.
Wat denken jullie?
Ik heb hem helemaal gestript en een setje speciale onderdelen van Drager gekocht voor directe benzine invoer, maar dus ook na een paar uur gezien dat ie veel rechter was dan toen ik hem uitelkaar haalden. De kromming was meer dan 1 1/2 mm voor demontage en minder dan en 1/2mm na demontage, loont het nu om hem alsnog te vlakken???
De reden dat ik over het vlakken mijn vragen heb is dat als je hem vlakt je er toch materiaal vanaf haalt en dus ZWAKKER maakt.
Ik denk dat het idee van Vrotkees toch wel de beste manier zou zijn om hem weer recht te krijgen.
Wat denken jullie?
Rob
Alle carburateurs zijn krom van een beetje tot echt heel veel.
Beetje krom is geen probleem
gemiddeld krom is op te lossen door de oplossing van Ko.
Dikkere O ring en/of uitgehard :!: dun rupsje siliconekit.
is ie heel erg krom dat zet je hem in de bankschroef onder spanning voor een uur.
Niks vlakken of ander geneuzel.
wat krom is recht maken en daarna veerringen onder de schroeven zetten en normaal vastzetten :mrgreen:
Beetje krom is geen probleem
gemiddeld krom is op te lossen door de oplossing van Ko.
Dikkere O ring en/of uitgehard :!: dun rupsje siliconekit.
is ie heel erg krom dat zet je hem in de bankschroef onder spanning voor een uur.
Niks vlakken of ander geneuzel.
wat krom is recht maken en daarna veerringen onder de schroeven zetten en normaal vastzetten :mrgreen:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten