Hoi,
deze afstand instellen is niet zo nodig. Alleen als jij aan dit "lekker" grote
gaat zuigde moet de lip dicht gaan. Jij kunt het jij eerste en tweede foto zien det de lip niet dicht afsluit =valse lucht...
Fehntje, heb de membraamlip goed gezet, en gecontroleerd door er op te blazen en te zuigen op het slangetje wat orgineel op de membraamplaat is aangesloten,
en op het (grote) gat (luchtinlaat) maar nu op de membraamplaat gemonteerde slang en als ik daar aan zuig sluit die af!!.

en op het (grote) gat (luchtinlaat) maar nu op de membraamplaat gemonteerde slang en als ik daar aan zuig sluit die af!!.

Stel dat een keerring lek is dan sluit de lip toch niet?
Tevens heb ik nog een andere complete membraamplaat overgezet en van mijn doordeweekse ;-) goed lopende metje. -
ook geen verschil
en nou nog compressie meten als het tussen 6 en 9 bar is het in order als het beneden 6 bar nieuwe zuigerveer inzetten.
Volgens Ko zou bij een decomotor compressie meten niet gaan.
Echter merk wel als het slangetje van de dekoklep naar uitlaat afgedicht is een grote weerstand als ik aan het vliegwiel draai.
De compressie testen is het allerlaatste wat ik dan nog probeer dit eventueel bij een garage.
Wel vandaag geprobeerd of de keerring aan de vliegwiel kant mogelijk te testen was op de volgende manier.
Het vliegwiel verwijdert
Vervolgens op de inlaat van de membraamplaat een slangetje op aangesloten om daar druk op te kunnen zetten (zie pijlen)
Het slangetje wat van de dekoklep naar de uitlaat gaat afgedicht aan de dekoklep kant (zie de pijlen), de bougie laten zitten.
Bij het verdraaien van het vliegwiel merkte je nu duidelijk compressie.
De betreffende keerring waar het omgaat.
Toen geblazen op het slangetje wat ik op de membraanplaat had aangesloten.
De keerring met zeepsop bewerkt en tijdens het blazen vol verwachting gekeken of er enige actie/bel(en) te zien zouden zijn, helaas niets te zien (':oops:')
Ook voor de zekerheid de dekoklep nog afgesopt, echter nergens een bel te zien.
Tevens tijdens het blazen de as van het vliegwiel op verschillende standen gezet, maar tot op heden geen bel gezien.
Wil morgen kijken als ik een boortol op de moer van vliegwiel zet of er mogelijk dan iets te zien is.
Als er nog niets te zien is probeer ik het nog niet met blazen maar met een fietspomp op het slangetje wat ik op de dekoplaat heb gemaakt.
Heeft iemand misschien nog een idee om de keerring te controleren of alleen nog maar compressie testen?