Pagina 3 van 3

Geplaatst: 26-04-2012 21:25
door Snorfietsmafia
Leuke fotoreportage, ik begrijp dat je de met helemaal gaat opknappen?
Ik (en vele met mij) vinden het altijd leuk als iemand een projectje heeft en daar foto,s bij laat zien.

Mvg Don.

Geplaatst: 28-04-2012 19:15
door spartametje
Onderdelen die net uit de spiritus kwamen
Afbeelding

Het blokje van binnen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Krukas Achtercarter erop+keerringen vastgelijmd
AfbeeldingAfbeelding

Achtercarter erop+schroeven Restjes van de vloeibare pakking weggehaald
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

+Vliegwiel +Membraamplaatpakking +Membraam
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gaten bougie +decompresseur +Slangetje +Membraamplaat
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

+Remhevel +Remschoenen
AfbeeldingAfbeelding


+Carburateur+Bobine
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

+Trekstartkapje +Binnenkapje
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

+Binnenkapje +Luchtfilter +CDI +Luchtfilterdeksel
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

+Nieuwe Bougie Blokje +Uitlaat, helemaal compleet
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Eindresultaat
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik hoop dat jullie het leuk vinden dat ik deze reportage gemaakt heb.
Ik had het blokje gesplitst omdat het blokje niet meer zo hard wilde lopen, toen ik het blokje weer in elkaar gezet had wilde hij nog niet zo hard.
Carb. was net schoongemaakt in spiritus.
Toen ben ik erachtergekomen dat de spartamet te weinig lucht kreeg, en dat de uitlaat verstopt zat,toen heb ik de binnenkap iets veranderd, en een gat in de uitlaat geboord waar het aangegeven staat hier op het forum.
Dat had weinig resultaat, toen heb ik het luchtfilterkapje het 'rondje' waar het luchtfilter in zit bijna helemaal weggeknipt.
Nu heb ik het bijna gewenste resultaat, mijn spartamet trekt nog sloom op, ik denk dat ik de carburateur maar een naar 10mm ga opboren, goed idee?(tegen de wind in heeft de spartamet ook weinig trekkracht)

Geplaatst: 28-04-2012 21:07
door retepd
Mooie foto repotage.

Maar ik ben toch bang dat je teveel vloeibare pakking op de carters hebt gedaan waardoor het olie ontluchtings kanaaltje mischien dicht gaat zitten.

Ga ermaar vanuit dat wat je aan de buitenkant hebt weggehaald aan vloeibare pakking ook aan de binnen kant zit?

Geplaatst: 28-04-2012 21:39
door spartametje
Wat zijn de gevolgen daarvan?

Geplaatst: 28-04-2012 22:52
door Hulpmotor
Heb je wel olie in je blokje? :twisted:

Geplaatst: 28-04-2012 23:11
door spartametje
Ja, daar ben ik vergeten foto('s) van te maken, heb het er wel in gedaan.
Heb je het topic effecten samenhang deko membraam even doorgespit..
Is er een website waar er slangetjes voor de deco te koop zijn? misschien dat mijn deko niet goed werkt, of heeft dat alleen met starten te maken?

Geplaatst: 29-04-2012 02:03
door retepd
spartametje schreef:Wat zijn de gevolgen daarvan?
Zou het kanaaltje verstopt zitten dan kun je druk krijgen in het carter, en gaat het olie opzoek maar de weg van de minste weerstand, en dan zou de olie door de druk de olie vul dop eruit kunnen blazen.

https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=643

https://spartametforum.nl/ontluchtin ... t1496.html

:idea: