Pagina 19 van 19

Geplaatst: 02-04-2015 00:33
door joshua1
Zou es gaan bellen met de lokale fietsboren JG. Die gasten hebben onderling nog wel contact met elkaar. Misschien dat 1 van hun je op een lijntje kan zetten van een fietsenboer met een verborgen oud voorraadje met onderdelen.


Ohh ja binnenkort, en we kregen een verzoek, is er weer een beurs met oldtimers en weet ik nog wat in de TT hal in Assen. Dus, voor de liefhebber

http://www.tt-hall.nl/agendaitem/91_15/ ... ssic_.html

1 op 21, niet slecht. Wat voor een motor / diesel heb je er in zitten. En hoeveel heeft die op de kop zitten aan klm ?

De Audi draaide toen der tijd max 1 op 20. 2.0 L diesel met een 6 bak handgeschakeld. 140 pk. Die wou echt niet zuiniger lopen. En we maakten daar echt een sport van, hoe zuinig kennen we rijden. En die had er toen ruim 3 ton aan klm op zitten.


En JG 1 op 8 auw.......

Geplaatst: 06-04-2015 14:34
door Jan
spartarie schreef:Eigenlijk hoort er een holle zuiger, een "muldenkolben" in je 099 Jan....
Kan je dat verschil goed merken?
Ik heb de afgelopen dagen uitgebreid met Spartarie gemaild over zijn bovenstaande vraag. Ik heb de diepere betekenis van zijn vraag toen niet begrepen maar tijdens het mailen werd me al heel snel duidelijk wat hij bedoelde. Gisteren mailde hij mij de onderstaande link: (poets je Duits maar op!)

http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.ph ... n&start=10

Voor de echte liefhebbers van 099- en 199-blokjes interessante lectuur. Wat Dieter-K schrijft klopt als een bus. Maar de praktijk...

Geplaatst: 06-04-2015 17:40
door Vrotkees
zo zie je maar weer dat een technische oplossing voor iets totaal anders gebruikt kan worden.

Het ligt eraan vanuit welk vakgebied je iets bekijkt. /arg
ik bekeek het vanuit het Diesel motor perspectief

Weer iets geleerd en spartawijzer geworden :wink:

Geplaatst: 06-04-2015 20:25
door joshua1
Hoe bedoel je, de praktijk, bevalt het niet........ ?