Re: Revisie 399 motor
Geplaatst: 05-03-2022 20:57
Net weer een proefritje gereden. Dit is eigenlijk het eerste ritje waarbij ik hem voorzichtig als betrouwbaar bestempel. Waarom? Hij is maar ��n keer afgeslagen. En dat was na ongeveer 2 kilometer denk ik. Dat gebeurde nadat ik het gas losliet en even ging stoppen om het stationair te laten draaien. Hij draaide toen even stationair en sloeg dan af. Hij was wel met ��n trekje weer aan. Daarna flink doorgereden. Toen uiteindelijk weer omgedraaid en een eindje verderop ben ik afgestapt om te gaan roken en heb ik hem even uitgezet. Hij ging na twee trekjes weer aan. Verder gereden. Rijdt constant zijn top met begrenzer. 25,8 met een uitloop naar 26,2. Weer een eindje verder getest hoe hij stationair liep tijdens het fietsen. Hij blijft opzicht wel gewoon lopen. Bijna thuis ook weer even stil gezet. Gaan roken. Drie keer trekken. Bijna thuis aan het eind van de straat heb ik het gas weer losgelaten en fietsen verder gegaan tot in de achtertuin. Hij bleef lopen al merkte ik dat hij het wel moeilijk kreeg, maar hij stopte niet. Na 5 minuten kon ik het niet laten en heb hem weer gestart nadat hij heel even uit heeft gestaan. Vier trekjes en dan voorzichtig op gang komen. Heel eventjes halve minuut laten lopen. Nu stilgezet. Straks weer proberen te starten.
De reden dat ik hem voorzichtig betrouwbaar bestempel is omdat hij wel blijft lopen en echt gewoon goed op top rijdt, maar toch zit er iets niet helemaal 100% naar mijn mening. De koppeling is nogal wispelturig. Hier heb ik het met Spartapappa ook nog over gehad. De ene keer pakt hij naadloos op, de andere keer is het echt dat je hem voelt happen. Maar vaker tijdens het rijden. Als ik dan even het gas los heb gehad en dan weer ga accelereren is het net alsof hij heel kort eventjes verzuipt, en daarna weer doorpakt en de koppeling aangrijpt. Alsof de koppeling laat aangrijpt. Misschien hoort dit 'euvel' wel bij dit specifieke blokje, maar dat weet ik niet. Ik heb immers alleen ervaring met rijden met een 299 blok. Hij lijkt dan ook een beetje te verzuipen als hij stationair loopt op sommige momenten. Het voelt dan alsof de krukas in een soort hele zwakke stand rond draait.
Maar ik ben toch wel tevreden. Hij start tenminste ook stationair als hij warm is. Dat was het eigenlijke probleem en dat is nu in principe wel opgelost. Ik ga na nog een aantal proefritjes de ontgrensde cdi weer terugplaatsen. Ik was vergeten hoe kut het is als de begrenzing ingrijpt. Ik rij immers al jaren zonder begrenzing.
Misschien verwacht ik ook wel teveel van het stationair draaien hoor, of misschien is het nog niet helemaal top afgesteld, maar toch blijf ik voorlopig van de stationair-schroef af. Ook de afdekkap gaat er nu op. Ik ben zo blij dat hij nu in ieder geval doet waar hij voor gemaakt is.
Morgen een kleine verassing, (nou ja verassing, het is iets heel leuks wat ik al heel lang wilde hebben en dat kan ik morgen gaan bemachtigen op relatief korte afstand) die ik met behulp van Spartapappa heb kunnen voorbereiden. Zonder zijn hulp had het in ieder geval niet zo ver gekomen. Daar komt een apart draadje voor.
De reden dat ik hem voorzichtig betrouwbaar bestempel is omdat hij wel blijft lopen en echt gewoon goed op top rijdt, maar toch zit er iets niet helemaal 100% naar mijn mening. De koppeling is nogal wispelturig. Hier heb ik het met Spartapappa ook nog over gehad. De ene keer pakt hij naadloos op, de andere keer is het echt dat je hem voelt happen. Maar vaker tijdens het rijden. Als ik dan even het gas los heb gehad en dan weer ga accelereren is het net alsof hij heel kort eventjes verzuipt, en daarna weer doorpakt en de koppeling aangrijpt. Alsof de koppeling laat aangrijpt. Misschien hoort dit 'euvel' wel bij dit specifieke blokje, maar dat weet ik niet. Ik heb immers alleen ervaring met rijden met een 299 blok. Hij lijkt dan ook een beetje te verzuipen als hij stationair loopt op sommige momenten. Het voelt dan alsof de krukas in een soort hele zwakke stand rond draait.
Maar ik ben toch wel tevreden. Hij start tenminste ook stationair als hij warm is. Dat was het eigenlijke probleem en dat is nu in principe wel opgelost. Ik ga na nog een aantal proefritjes de ontgrensde cdi weer terugplaatsen. Ik was vergeten hoe kut het is als de begrenzing ingrijpt. Ik rij immers al jaren zonder begrenzing.
Misschien verwacht ik ook wel teveel van het stationair draaien hoor, of misschien is het nog niet helemaal top afgesteld, maar toch blijf ik voorlopig van de stationair-schroef af. Ook de afdekkap gaat er nu op. Ik ben zo blij dat hij nu in ieder geval doet waar hij voor gemaakt is.
Morgen een kleine verassing, (nou ja verassing, het is iets heel leuks wat ik al heel lang wilde hebben en dat kan ik morgen gaan bemachtigen op relatief korte afstand) die ik met behulp van Spartapappa heb kunnen voorbereiden. Zonder zijn hulp had het in ieder geval niet zo ver gekomen. Daar komt een apart draadje voor.