Pagina 2 van 4

Geplaatst: 13-08-2015 08:37
door Henk1
Hallo Henny.
Ik hou het ook op de spoel,
Maar laat me echt verrassen wat het zal zijn

Gr Henk

Geplaatst: 13-08-2015 08:44
door Vrotkees
Even wat natuurkunde :wink:

Elk type materiaal heeft een andere uitzettingsco�ffici�nt.
Dat wil zeggen dat door warmte het ene materiaal meer uitzet als het andere

Het carburateur huis is van Zamak en het Buisje voor het vullen van de vlotterkamer is van messing.
als het messingbuisje net te lang is bij warme motor word je vlotterkamer niet meer goed gevuld.

Bij koude motor word de vlotterkamer wel gevuld.

Het verschil in materialen is ook de oorzaak dat dit messing buisje omhoog komt.

Geplaatst: 13-08-2015 09:33
door Knutselsmurf
Vrotkees schreef:Even wat natuurkunde :wink:

Elk type materiaal heeft een andere uitzettingsco�ffici�nt.
Dat wil zeggen dat door warmte het ene materiaal meer uitzet als het andere

Het carburateur huis is van Zamak en het Buisje voor het vullen van de vlotterkamer is van messing.
als het messingbuisje net te lang is bij warme motor word je vlotterkamer niet meer goed gevuld.

Bij koude motor word de vlotterkamer wel gevuld.

Het verschil in materialen is ook de oorzaak dat dit messing buisje omhoog komt.
Waarvan akte.
Bij een omhoog gekomen buisje loopt de brandstof veel langamer door.
Dat is ook de reden dat na enige tijd de motor weer start omdat, zij het langzamer,
het vlotterhuis zich weer gevult heeft.

Geplaatst: 13-08-2015 17:10
door Knutselsmurf
Drager schreef:Henny als het toch het Kopere pijpje is, bel me dan even.
Stuur ik je een buisje met vels rand.
Heb je nooit geen last meer.

Gr Henk
Wereldidee Henk!

Geplaatst: 13-08-2015 22:30
door Wrackhoudt
Afbeelding
Dank u wel Henk,
Maar wie bewaard,heeft nog wat achter de hand.
Ben ook benieuwd of het pijpje de oorzaak is.
Zo ja ,ga ik deze gebruiken in combinatie met een kapotte deksel.
Vond het altijd zonde, om in een goede deksel, gaatje te boren.

Geplaatst: 14-08-2015 14:56
door Wrackhoudt
Afbeelding
Pijpje is dus niet de oorzaak.
Blijft dus over cdi of ontsteking.

Geplaatst: 14-08-2015 21:18
door Henk1
Henny op de foto te zien is hij niet te hoog.
Kan alleen de manier van meten niet thuis brengen.
Neem de achterkant van de schuifmaat en meet dan.
Neem dan een foto.

Gr Henk

Geplaatst: 14-08-2015 22:05
door Vrotkees
Ok de carburateur is nu van de verdachtenlijst.

welke verdachten blijven er dan nu over.
- Spoel
- Kabels spoel
- Vliegwiel
- CDI

Geplaatst: 14-08-2015 23:54
door Wrackhoudt
De schuifmaat is er achtergelegd na het meten , zoals Drager het heeft aangegeven.
Het buisje steekt 5,93 mm. uit.

Vervolg "Pech Onderweg"

Geplaatst: 21-08-2015 20:39
door Wrackhoudt
Vandaag weer tocht gemaakt van 50 KM.
Volgende onderdelen meegenomen.
2x CDI.
1x Ontsteking.
Bijbehorende gereedschap.
Carburateur was dus al totaal schoongemaakt inclusief pijpje trekken!
Ja, hoor na 2,5 km afslaan.Cdi vervangen.
Direct weer starten ,echter na 750 meter afslaan.
Nogmaals cdi vervangen ,direct starten en weer na 750 meter afslaan.
Vervolgens ontstekingspoel vevangen .
Direct weer starten en tot nu toe probleemloos ruim 46 km. aan een stuk gereden.
Conclusie : ONTSTEKING STUK.
Dit is voor mij nu de vierde ontsteking in bijna twintig jaar.
Dus vijf jaar met een ontstekingspoel. Persoonlijk vind ik dit geen slecht gemiddelde.