Pagina 2 van 2
Geplaatst: 08-05-2015 13:06
door fehntjer
Moin,
nou een Tapset voor M13x1 heb ik, was ook niet duur op Ebay
en boor met een boorpriem
de M13 niet complet doorsnijden dir reduceerbuisje zal metal-op-metal dichten
Geplaatst: 08-05-2015 16:41
door Vrotkees
een 499 blokje dankt U

Geplaatst: 23-03-2016 11:00
door Snorfietsmafia
Heey ik weet dat dit een oud topic is, maar ik wou geen nieuw topic starten hiervoor.
Ik vroeg me af of het ook (makkelijk) mogelijk is om het schroefdraad van de as te repareren, de linkerkant zeg maar waar je de bouten aandraaid om het wiel vast te maken aan het frame.
Bij mij is dat schroefdraad dolgedraaid

.
Geplaatst: 23-03-2016 11:35
door Vrotkees
Het is te repareren maar wel lastiger.
Als de schroefdraad iets kapot is kun je de schroefdraad met een snij-ijzer met de juiste maat de schroefdraad opsnijden.
Is de draad helemaal weg kun je alleen de schroefdraad afdraaien tot een kleinere maat en daar schroefdraad op snijden.
Daarvoor zul je de as wel moeten uitbouwen.
Geplaatst: 23-03-2016 12:21
door Knutselsmurf
Snorfietsmafia schreef:Heey ik weet dat dit een oud topic is, maar ik wou geen nieuw topic starten hiervoor.
Ik vroeg me af of het ook (makkelijk) mogelijk is om het schroefdraad van de as te repareren, de linkerkant zeg maar waar je de bouten aandraaid om het wiel vast te maken aan het frame.
Bij mij is dat schroefdraad dolgedraaid :evil: .
Je kan het blokje eronder uithalen en de oude as in de bankschroef klemmen.
Dan het blokje plat neerleggen en de as er recht omhoog uit trekken.
HET BLOKJE NIET VERPLAATSEN ANDERS VERSCHUIVEN DE VULRINGEN!
Nu kan je er een nieuwe as insteken en afmonteren.
Geplaatst: 23-03-2016 13:18
door Snorfietsmafia
Gelukkig heb ik nog een reserve as liggen, zit dus niets anders op deze over te plaatsen, helaas.