Pagina 2 van 3

Geplaatst: 01-02-2015 17:31
door Vrotkees
De ellende is dat de kwaliteit steeds meer achteruitgaat van spullen.
Alles is maar gemaakt voor de korte termijn moet het net doen.

Hoef jou dat niet uit te leggen als je computers repareert.

je zult je portie K.U.T. troep wel voorbij zijn komen :cry:

Geplaatst: 01-02-2015 17:35
door Jan
Die diskussie hebben we al eens gehad.

Ik heb absoluut en bewezen bezwaren tegen een papieren filter vanwege de samenstelling en de gebruikte materialen. Jij hebt bezwaar tegen een kunststof filter vanwege de dichtheid, het niet tegenhouden van heel klein vuil.

Ik denk dat er voor alle twee wat te vinden is. We mogen best zeggen dat een nieuw filter in ieder geval de problemen van Daan weg zou kunnen nemen.

Bij normaal gebruik en goede mengsmering vervuilt het venturipijpje niet. Ook niet een klein beetje. Een beetje Fuel Fit bij de benzine, en je weet het zeker.

Een venturipijpje met een parker verwijderen is niet zonder risico. Dat risico weegt niet op tegen het niet verwijderen. Eerst alles echt goed schoonmaken en als het dan nog niet goed is kan het venturipijpje er alsnog uit.

Van alle carbs die ik onder handen heb gehad ben ik twee keer een echt verstopt venturipijpje tegen gekomen:

Een mislukt experiment met diesel en daarna de Met voor jaren weggezet. Tank zat nog halfvol met een muf ruikende troep. Carb was er niet best aan toe.

Een andere gewoon niets meer mee gedaan. Kwam onder een lek afdak terecht en kwam daar jaren later weer onder vandaan. Ook deze met een halfvolle tank met stinkende inhoud. De carb kroop bijna weg met Met en al.

Geplaatst: 01-02-2015 17:40
door Gast
Zou heel goed kunnen Jan maar ik heb het niet over het goedkoopste filter
dat te koop is, maar een kwaliteitsfilter zoals ik zelf ook gebruik.

Geplaatst: 01-02-2015 17:48
door Jan
Ko de Dorpsgek schreef:Zou heel goed kunnen Jan maar ik heb het niet over het goedkoopste filter
dat te koop is, maar een kwaliteitsfilter zoals ik zelf ook gebruik.
Daar heb je helemaal gelijk aan. Maar de meesten gaan niet voor de kwaliteit van juist die dingen waarvoor die kwaliteit het meest nodig is. Jouw filter kost beslist niet 1,95 bij een fietsenklooier. Das heel wat duurder geweest.

Mijn dubbele kunststof filter kost ook ruim een een tientje. 14 Euro geloof ik en het is te reinigen. Zo te zien is jouw filter ook demontabel.

Wat er gekozen wordt is niet zo belangrijk als er maar over wordt nagedacht waarom die keus.

Geplaatst: 01-02-2015 19:57
door Vrotkees
Ko welk merk en type papieren filter gebruik jij?

als we namelijk een lijst maken van goede en slechte filters. hebben we dit geneuzel namelijk niet meer. :wink:

Geplaatst: 02-02-2015 10:21
door Gast
Vrotkees schreef:Ko welk merk en type papieren filter gebruik jij?

als we namelijk een lijst maken van goede en slechte filters. hebben we dit geneuzel namelijk niet meer. :wink:
Ik heb een papieren filter in gebruik waar ik de herkomst niet meer van weet.

Geplaatst: 02-02-2015 10:21
door Gast
ik wordt echt oud...

Geplaatst: 02-02-2015 11:43
door Jan
Welnee, jij oud..? Kom op...

D�t is oud:
Afbeelding

Geplaatst: 10-02-2015 21:29
door arnoud
Zodan, daar ben ik weer.
Ik heb zojuist de carburateur weer los gemaakt.
Hier had ik niet eerder de tijd/zin voor ivm drukte op het werk.
Maar nu komt toch het beloofde korte verslag.

In de vlotterbak, geen zichtbaar vuil.
In het inlaatzeefje (TK-carb.) een klein velletje, geen idee waarvan, het was wittig van kleur.
Wat voor velletje ik bedoel zie je op de foto, dit zat ook op de venturie.

U begrijpt het al, ik heb ook de venturie er uit gehaald.
Niks getapt, gewoon met iets druk een M3 boutje er in gedraaid, dit werkte zeer goed.
Nee, ik heb niks gefoceerd, gewoon rustig in gedraaid, en misschien heb ik strontmazzel gehad dat het lukte. :)
Afbeelding
Het witte velletje van daarnet, zie je halverwege de venturie.
Verders heb ik elk gaatje doorgeprikt met een dun staaldraadje,
hierna alles doorgespoten met een injectienaald gevuld met spiritus.
Niet alleen de venturie, maar ook de kleine gaatjes die uitkomen bij de venturie, voor het stationaire gedeelte.

Hier aangekomen, moet ik eerlijk bekennen, dat ik nog een nieuw benzinefilter en slangen moet kopen, en de tank nog moet reinigen.
Maar ik was het fietsen zo zat, dat ik het er maar even op gok.
Hopelijk kom ik Zaterdag er aan toe, om dit te doen.

Geplaatst: 10-02-2015 21:53
door Vrotkees
Dat witte velletje in het filter heeft dan een hoop benzine door de sproeier tegengehouden dat verklaart ook een deel van de problemen.

Als alles zo vuil is dan is het zeker verstandig de Venturi te trekken.

Voordat je gaat rijden maak de tank en kraan ook goed schoon.
Nieuwe slangetjes en een goed nieuw benzine filter.

Ik heb wat onderzoek gedaan

en kom tot de volgende goede opties.

1 Nylon benzine filter ( vrij verkrijgbaar bij de bromfietsspecialist en op marktplaats )
Afbeelding

2 messing maas benzine filter ( optitune )
Afbeelding

3 K&N messing maas benzine filter ( motorspeciaalzaak)
Afbeelding

K&N heeft een goede cellulose ( papieren ) benzine filter die niet oplost en tevens ook op een spartamet past.

en niet vergeten Fuel fit bij de benzine toe te voegen als alles schoon is
dan houd je ook alles schoon.