hij "verzuipt" hoe kan dat ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaselinejoshua1 schreef:@ jan
Ik sta altijd open voor idee�n, andere methoden / toepassingen. Dus brand los zou ik zeggen. Ten slotte, je bent nooit te oud om te leren.
Wat Vrot bedoelde is de pakking en O-ring voor montage licht insmeren met vaseline. Dat moet aan een goede afdichting bijdragen. Voor mijzelf van belang, want bij 099 blokjes wordt de carb maar met 3 schroeven op zijn plaats gehouden.
Maar, als je het linkje opent en naar het vloeipunt kijkt zie je dat dat tegen de 60 graden ligt. Onze blokje worden warmer, de vaseline zal dan wegvloeien en wat er niet is dat doet ook niets.
Daarom smeer ik mijn pakking en O-ring heel licht in met hittebestendig vet. Dat blijft zitten en zal de afdichting bevorderen. Ik pas dit al jaren en tot volle tevredenheid toe.
Je ziet, dit heeft niets met kit of vloeibare pakking te maken. Als het goed is heb je hittebestendig vet in huis. Daarvan moet je, v��r montage, iets in de lip van de buitenste keerring aanbrengen.
-
-
ik heb nu een poosje gereden, het vreemde is dat hij op zich goed rijdt,
maar ik moet met de choke blijven spelen, soms moet ik de choke bijna helemaal dicht zetten, en soms moet hij weer op de gewone stand, zeker als ik een flinke hobbel pak, merk ik een reactie in de motor, hij begint dan te smoren, en dan geef ik iets minder gas en dan pakt hij weer op, dus het is steeds weer spelen met gas en choke schuif,
en ook wil hij slecht starten op de e-start, terwijl hij met het startkoord goed start.
ik vermoed toch dat hij ergens valse lucht trekt, maar benzine lekkage heb ik niet meer gehad
ik ga binnenkort een carburateur nieuw in elkaar zetten met verse pakkingen en membraan, ik denk dat het dan over is
maar ik moet met de choke blijven spelen, soms moet ik de choke bijna helemaal dicht zetten, en soms moet hij weer op de gewone stand, zeker als ik een flinke hobbel pak, merk ik een reactie in de motor, hij begint dan te smoren, en dan geef ik iets minder gas en dan pakt hij weer op, dus het is steeds weer spelen met gas en choke schuif,
en ook wil hij slecht starten op de e-start, terwijl hij met het startkoord goed start.
ik vermoed toch dat hij ergens valse lucht trekt, maar benzine lekkage heb ik niet meer gehad
ik ga binnenkort een carburateur nieuw in elkaar zetten met verse pakkingen en membraan, ik denk dat het dan over is
Groeten, Eric
@ blackwing
gefeliciteerd je hebt je metje zindelijk gekregen ///
Voor de wazige klachten is er een simpele test om te kijken of het aan de carburateur ligt of aan het vacu�m van de motor.
als je 10 kilometer of meer rijd en de motor is goed warm en je moet choke blijven geven,is er iets mis met de carburateur.
door warmte-uitzetting dicht alles beter af.
als het motortje 10 min grieperig loopt (klinkt al koude motor) en daarna loopt of er niks aan de hand is, is er iets heel kleins mis met het vacu�m systeem.
Dat verklaart ook het slecht starten hij krijgt net te weinig mengsel door het vacu�m.
gefeliciteerd je hebt je metje zindelijk gekregen ///
Voor de wazige klachten is er een simpele test om te kijken of het aan de carburateur ligt of aan het vacu�m van de motor.
als je 10 kilometer of meer rijd en de motor is goed warm en je moet choke blijven geven,is er iets mis met de carburateur.
door warmte-uitzetting dicht alles beter af.
als het motortje 10 min grieperig loopt (klinkt al koude motor) en daarna loopt of er niks aan de hand is, is er iets heel kleins mis met het vacu�m systeem.
Dat verklaart ook het slecht starten hij krijgt net te weinig mengsel door het vacu�m.
-
-
-
Ik heb een carburateur gereviseerd en gemonteerd, dat rijdt weer prima :D
ik heb ook een bagagerek voorop gemonteerd, dat is niet zo spannend,,,
maar ik heb ook even een stuur beugel gemaakt om te voorkomen dat het stuur omslaat, de originele plastic uitvoering zat er niet meer op, en met een bagagedrager voorop is het wel noodzaak.
ik heb 2 stukken ijzer strip in de juiste vorm gebogen en rood gespoten, en aan de koplampsteun gemonteerd nadat ik deze andersom heb gemonteerd, de koplamp moest toch op een andere plek komen.
het werkt perfect

ik heb ook een bagagerek voorop gemonteerd, dat is niet zo spannend,,,
maar ik heb ook even een stuur beugel gemaakt om te voorkomen dat het stuur omslaat, de originele plastic uitvoering zat er niet meer op, en met een bagagedrager voorop is het wel noodzaak.
ik heb 2 stukken ijzer strip in de juiste vorm gebogen en rood gespoten, en aan de koplampsteun gemonteerd nadat ik deze andersom heb gemonteerd, de koplamp moest toch op een andere plek komen.
het werkt perfect

Groeten, Eric