Niet verder dan 23km/u
Nou, ik heb de slangetjes niet hoeven controleren, het niet-compressie-opbouwende-gepruttel in de eerste seconden werd met elke start minder en is nu zo goed als verdwenen. Wat kunnen metjes toch gek zijn. 
Trouwens, kortsluitcontact doet het weer, solderen is goed gelukt.
Carburateur daarvoor eraf gehaald natuurlijk, zie ik weer benzine zitten op de vlakken waar de voet van het carb. huis op de membraanplaat zit en op die plekken op de membraanplaat zelf.
Oorzaak: carburateurhuis is WEER zo krom als een hoepel, overdreven gezegd...(onlangs vlak geschuurd)... ik zit er over te denken om een pakking tussen de carb. en de membraanplaat te zetten.
Welk materiaal is hier het beste voor? Stukje dun karton moet te doen zijn denk ik, of sluit de carb. dan niet meer goed aan?

Trouwens, kortsluitcontact doet het weer, solderen is goed gelukt.
Carburateur daarvoor eraf gehaald natuurlijk, zie ik weer benzine zitten op de vlakken waar de voet van het carb. huis op de membraanplaat zit en op die plekken op de membraanplaat zelf.
Oorzaak: carburateurhuis is WEER zo krom als een hoepel, overdreven gezegd...(onlangs vlak geschuurd)... ik zit er over te denken om een pakking tussen de carb. en de membraanplaat te zetten.
Welk materiaal is hier het beste voor? Stukje dun karton moet te doen zijn denk ik, of sluit de carb. dan niet meer goed aan?
Pret, op de Spartamet
Ik weet het niet Ko.Ko de Dorpsgek schreef:Pret, een beetje automaterialenvakhandel (3X woordwaarde)
is rijk gesorteerd in zijn O-ringen.
Neem je gasfabriek mee naar de winkel en zoek een dikkere... :o
Dat is het meest afdoende...
Ik zit me wel es af te vragen hoe het komt dat die carb.voet krom wordt.
Z�nder die O-ring druk je de carb. en membraanplaat moeiteloos in elkaar, maar met O-ring...
Het is dus die ring die zoveel tegendruk geeft dat de flens krom trekt, ook al omdat die flens warm wordt.
Bij een dikkere O- ring wordt het nog moeilijker om het geheel in elkaar te drukken en wordt die tegendruk nog groter...
Als je de carb. gaat vlakken wodt de flens dunner, dus ook zwakker en zal die nog sneller weer krom worden.
Misschien moet je dan ook de diameter van het kamertje in de flens waar de O-ring in komt vergroten?
Al met al een matige constructie van de fabriek, ik denk dat ze die flens wat robuuster uit hadden moeten voeren.
Ja, zal komen doordat je denkt: zit het nu wel vast? Nou ff een slagje verder draaien dan maar...
Maar wat mij opvalt is dat er dus benzine zit op de vlakken van de carb.voet en op de membraanplaat waar de randen van de voet de membraanplaat raken, terwijl de plaat goed afsluit. Zou kunnen dat die O-ring en carb. dus idd niet goed aansluiten op de membraanplaat.
In ieder geval bedankt voor de tips.
Misschien kan ik wat experimenteren met een dunne kartonnen pakking, gesneden op maat, en daar het resultaat van laten horen?
Want sinds dat hij weer krom is, begint hij weer wat te sputteren op hoge toeren.
Mocht dat niet helpen, kan ik overgaan op de tip van Ko over die dikkere O-Ring. Ik zal de carb. eens niet zo strak aandraaien, ook niet te los natuurlijk...
En bedankt Joshua, jij succes met je 499 Project
Maar wat mij opvalt is dat er dus benzine zit op de vlakken van de carb.voet en op de membraanplaat waar de randen van de voet de membraanplaat raken, terwijl de plaat goed afsluit. Zou kunnen dat die O-ring en carb. dus idd niet goed aansluiten op de membraanplaat.
In ieder geval bedankt voor de tips.
Misschien kan ik wat experimenteren met een dunne kartonnen pakking, gesneden op maat, en daar het resultaat van laten horen?
Want sinds dat hij weer krom is, begint hij weer wat te sputteren op hoge toeren.
Mocht dat niet helpen, kan ik overgaan op de tip van Ko over die dikkere O-Ring. Ik zal de carb. eens niet zo strak aandraaien, ook niet te los natuurlijk...

En bedankt Joshua, jij succes met je 499 Project

Pret, op de Spartamet
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten