2 motorige sparta ( motor in voor en achterwiel )

Zelf iets gemaakt voor de spartamet?
laat het met trots zien aan anderen
Plaats reactie
Gast

2 motorige sparta ( motor in voor en achterwiel )

Bericht door Gast »

hier ben ik nu mee bezig tot nu toe 1 middag aan gewerkt

Afbeelding

ik hoop dat jullie het mooi vinden
Gast

Bericht door Gast »

Zoiets heeft Melle op Texel ook al eens gebouwd, ook eens een rolstoel met 2 motoren,
vraag niet wat hij allemaal al niet heeft gespartametknutselt...
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
precies Ko dit was het:

Afbeelding
2cv-Sahara schreef:
Een "Sahara" MET

Hulpmotors "Sahara" MET
zo, ik ben even de schuur ingedoken en zag daar 3 complete motortjes liggen, ik kan daar wel wat mee, en zie hier een all wheel drive spartamet:
Afbeelding,
hij trekt heel snel op, op het strand is er zelfs nog mee te rijden. en in het bos is het al helemaal leuk!

als je een nieuw type bagagedrager pakt,
en een oud model tank monteert (er moet een spijltje worden weggeslepen), de 2 onderste gaten wat opboort,
en het plaatje met 2 gaten, in de midden een 3de gat boort, past deze perfect.

er moet een metalen pen aan de voorvork gelast worden, (ik kan zelf lassen) en aan het einde er een boutje, dan zit de motor goed vast.
voor de zekerheid heb ik er ook nog een staal kabel aan gemaakt, mocht er een las los gaan blijft de motor goed op zijn plek met remmen.

ik kan met ��n gasdraaihandvat de twee motoren regelen, ze lopen allebei tegelijk. maar ik heb wel weer twee choke-heveltjes.

ook moet de voorvork iets uitgebogen worden.

Deel1

Deel2
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Mooi, floris laat je niet tegenhouden doordat het al gedaan is! Het gaat erom dat het grappig is als het af is.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gast

Bericht door Gast »

Mee eens, Snorrie! Doe je best, Floris!
Gast

@

Bericht door Gast »

HIJ RIJD !!

ik heb er nu even een stukje mee gereden en hij trekt nu heel snel op
volgens het boekje heeft de motor standaard 0.7 pk nu heb ik er 1.4
omdat ik 2 motoren heb maar de ene motor had ik getuned en ik denk dat die nu ongeveer 0.8 pk levert ( zuiger , koppeling , carburateur aangepast )
zou op 1.5 pk uitkomen

jammer dat het illegaal is om 2 motoren te hebben...
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Als je het zo bekijkt, floris je bent ook minderjarig dus kan dat ook geen kwaad toch? Zolang je maar niet op de buitenwegen gaat rijden ;)
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Prutser-2009
Erelid

Bericht door Prutser-2009 »

zorg er wel voor dat je blok van hetr voorwiel goed vastzit of gebruik de rem daar niet van.

Het probleem is namelijk dat de voorvork niet berekend is op zo'n kracht en dus zo maar de slechte soldering van de poten los kan komen, bij mij is er al eens een poot losgekomen en dat is met een gewone spartamet, wees er dus voorzichtig mee, en ga evt opzoek naar een andere stevige voorvork(wellicht meteen verend).

Ik heb ooit wel eens een mountainbike gezien die twee blokken erin had zitten.

Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=736
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gast

Bericht door Gast »

Prutser-2009 schreef:zorg er wel voor dat je blok van hetr voorwiel goed vastzit of gebruik de rem daar niet van.

Het probleem is namelijk dat de voorvork niet berekend is op zo'n kracht en dus zo maar de slechte soldering van de poten los kan komen, bij mij is er al eens een poot losgekomen en dat is met een gewone spartamet, wees er dus voorzichtig mee, en ga evt opzoek naar een andere stevige voorvork(wellicht meteen verend).

Ik heb ooit wel eens een mountainbike gezien die twee blokken erin had zitten.

Mark
ik ga de voorvork nog verstevigen door er metalen strips van 4 mm dik op te lassen

floris
Plaats reactie